F-16, Gripen, Rafale та Eurofighter: переваги різних типів винищувачів оцінив експерт

Ілюстративне фото: defence-ua.com

Серед літаків, які можуть надійти на озброєння України від Заходу, – F-15, F-16, F-18, Gripen, Rafale, Eurofighter та інші. Технічну оцінку кожному виду в ефірі телеканалу FREEДОМ сьогодні, 5 січня, дав головний редактор військового порталу Defense Express Олег Катков.

“Коли ми говоримо взагалі про всі ці та інші винищувачі, які можуть бути передані до Збройних сил України, то загальний перелік виглядає наступним чином: F-16, який можуть передати США та інші країни. Але тут потрібно врахувати, що в Європі F-16 є в деяких країнах, але це буде невеликий список країн. Тобто Нідерланди, Данія, Польща. Туреччину ми не беремо, як і Грецію”, — сказав головний редактор військового порталу Defense Express.

Серед літаків, які можуть бути передані Україні, Катков також назвав американські F-15 і F-18, європейські машини Gripen, Rafaletai та Eurofighter.

“Ці винищувачі належать до 4+ покоління, тобто це — сучасні машини, які можуть вести одночасно як ефективний повітряний бій, так і завдавати ударів по наземних цілях, зокрема й високоточним озброєнням. Це якраз і відрізняє 4+ покоління від машин четвертого покоління, до яких належить, наприклад, такий винищувач, як “МіГ-29” або “Су-27″, що перебуває на озброєнні Повітряних Сил України”, — пояснив він.

Що стосується французьких машин Rafale або Mirage 2000, то, за словами експерта, Rafale – це більш ніж сучасний винищувач 4+ покоління.

“У Франції є можливість передавати ці машини досить швидким чином. Завдяки саме такій опції, як передача старих машин для замовника, вони виграли востаннє кілька контрактів. Це контракт із Хорватією, контракт із Грецією. Mirage 2000 — це досить стара машина. Я б розглядав її як резерв, тому що вона поступається за своїми можливостями будь-якому з інших перерахованих літаків”, — сказав Катков.

Він зазначив, що шведський Gripen — чудова машина, яка доволі часто вважається більш ніж вдалим винищувачем 4+ покоління у так званій надлегкій вазі, що має свою специфіку у відносно легшій експлуатації.

“Але тут питання в тому, що постачання таких машин, як Gripen чи, наприклад, Rafale, фактично залежатиме від ресурсу самих країн. Тобто, у випадку тих же Rafale тільки Франція фактично може їх передати. І весь тягар з обслуговування та передачі значної кількості машин лягатиме саме на плечі Парижа. Так і щодо шведського Gripen. Швеція — єдина країна, яка має відповідний ресурс для передачі. Причому йтиметься не про зняті з озброєння машини, а про стройові машини, в той час, як виготовлення будь-якого нового винищувача — це технологічний цикл, що вимірюється в роках. Тобто, якщо умовно оголосять, що для України вироблятимуть винищувачі, це був би доволі довгий шлях, тому тут об’єктивно легше зосередитися на джерелах, які дають змогу отримати машини в короткостроковій перспективі”, — вважає експерт.

Він додав, що навчання українських пілотів на будь-якому виді винищувачів займе близько пів року.

Читайте також: Передача Україні винищувачів західного виробництва повністю змінить ситуацію в небі — розбір від експерта

Прямий ефір