Європейська комісія доручила Данії перевіряти танкери з російською нафтою, які проходять через її води, на відповідність екологічним нормам та наявність страхових полісів, що потенційно дозволяє їх блокувати. Про це сьогодні, 20 листопада, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.
Він нагадав, що Росія перед введенням санкцій щодо нафти та нафтопродуктів почала закуповувати так званий “тіньовий флот”. За підсумком РФ було закуплено понад 100 танкерів, більшість з яких належали Греції й готувалися до списання.
“Тобто, в принципі, на сьогодні в Росії вистачає танкерів, вистачає технічних можливостей навіть без закупівлі нових танкерів обходити ці санкції. Але проблема в тому, що Європейська комісія ухвалила рішення доручити Данії перевіряти всі танкери на наявність відповідних страхових полісів й технічних можливостей танкерів щодо екології. Тому що 60% нафти Росія експортує через порт Приморськ, через Балтику, зокрема, там єдиний вихід через Данські протоки. І тому Данія в змозі ніби перевіряти це все, моніторити і, відповідно, заблокувати значну частину проходження цієї нафти. І це дуже важливий, з моєї точки зору, буде захід”, — сказав експерт.
За його даними, такий контроль кожного танкера коштує близько 5 млн доларів, що не кожна компанія собі зможе дозволити. Омельченко нагадав також, що найбільша у світі група страховиків суден — лондонська компанія “Ллойд” — відмовилася страхувати судна, які перевозять російську нафту.
“Старі танкери, які перевозять російську нафту, можуть завдати великої екологічної шкоди від розливів нафти у світовому океані. Тому теж це одна із серйозних причин, через яку можуть бути просто накладені штрафи та заборони на перевезення таким не відповідним стандартам, зокрема технічним, екологічним, на перевізників російської нафти”, — сказав директор енергетичних програм Центру Разумкова.
Він наголосив також, що Міністерство фінансів США посилює моніторинг за танкерами, які перевозять російську нафту, кілька з них уже було оштрафовано.
“І Міністерство фінансів планує також перевіряти практично весь танкерний флот, який займається перевезенням російської нафти. Мені здається, що ці рішення не менш важливі, ніж заборона на купівлю нових танкерів для перевезення російської нафти”, — сказав він.
Читайте також: Обмеження щодо російської нафти посилюватимуться — коментар експерта
Нагадаємо, ціна на російську нафту опустилася нижче межі, встановленої країнами G7 (“Великої сімки”), — менше 60 доларів за барель. Про це повідомляє агентство Reuters. Це сталося на тлі нових санкцій США щодо власників танкерів і зниження світових цін на нафту.