Швидко розв’язати проблему дефіциту бензину Росія не зможе, тому єдине рішення, яке залишається: забрати в одних — віддати іншим. Два шляхи економії — це заборона експорту та зменшення постачання населенню та приватним автовласникам. Таку думку сьогодні, 23 липня, в ефірі FREEДОМ висловив комунікаційний менеджер Razom We Stand Максим Гардус.
Як зазначає гість ефіру, обмеження на експорт, які вже запроваджувалися у РФ, ускладнюють роботу галузі. Адже в умовах обмеження цін на бензин усередині Росії експорт — спосіб отримати гарний прибуток у валюті.
“Щоб купити все те, що потрібно, для того, щоб лагодити заводи, потрібні не рублі, а валюта… І виходить, що забираючи право на експорт у “Роснефти” та інших, уряд заважає самій же “Роснефти” ремонтувати свої заводи. Те саме з “Лукойлом”, — коментує він.
Гардус вважає, що пріоритетом для постачання палива в умовах його дефіциту будуть армія, яка більшою мірою потребує дизеля, а не бензину, РЖД та сільське господарство, можливо, частина промисловості та вантажоперевезень.
“І тому та частка, яка залишиться на населення, безсумнівно, восени стане ще меншою. Тому що, швидше за все, всі ці заборони, про які ми говоримо, будуть вже оформлені формально на той час. Плюс перевірки антимонопольників дозволять прибрати ті щілини, через які зараз “Роснефть”, “Лукойл” та інші намагаються обійти обмеження і більше продавати за живі гроші”, — каже гість ефіру.
Водночас Гардус зазначив: хоча на армію заздалегідь виділено обсяги палива, удари по нафтобазах залишають без нього у конкретний момент часу конкретні російські угруповання.
“Бронетехніка — це переважно дизельне паливо. Але є ще купа цивільних машин — автомобілі, які перевозять особовий склад, вантажівки, що перевозять снаряди. Бензин для армії також важливий… Тому, зрозуміло, зменшення кількості бензину впливає на можливості збройних сил Російської Федерації. Я підозрюю, що є якісь квоти, обсяги заброньовані. Крім того, армія закуповує паливо у великих обсягах за передоплатою. Тому, в принципі, у неї не може не бути палива, але його може не бути на даному конкретному складі, даній конкретній ділянці. Як ми помітили, за дивним збігом, здебільшого горять склади та нафтозаводи неподалік кордону з Україною… Тому, загалом, теоретично в армії на цей рік Х тонн є. Але зараз для даного конкретного угруповання в даному конкретному районі немає, тому що нафтобаза чомусь згоріла”, — прокоментував Максим Гардус.
Читайте також: Удари по російських НПЗ стали ефективнішим інструментом, ніж економічні санкції, — Снєгирьов
Нагадаємо, комунікаційний менеджер Razom We Stand Максим Гардус розповів, що головна причина подорожчання бензину в РФ — недостатня пропозиція на тлі традиційного для літа зростання попиту. Регулярні удари “невідомих безпілотників” по нафтопереробних підприємствах призвели до того, що в простої щодня перебуває певна кількість НПЗ.