“З однієї халепи в іншу”: чому російським літакам не допоможе приклад Ірану, розповів Криволап

Костянтин Криволап. Фото: rbc.ua

У Росії через санкції немає можливості якісно обслуговувати літаки, через що ситуація з надзвичайними подіями, що виникають у цивільній авіації, погіршуватиметься. Про це сьогодні, 16 травня, в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив авіаційний експерт Костянтин Криволап.

Він прокоментував одну з останніх НП, коли літак, що летів за маршрутом Котлас — Москва 9 травня, здійснив екстрену посадку в аеропорту Кірова.

“Я дуже уважно стежу за всіма авіаційними подіями, які відбуваються в Росії. І щойно з’явилася інформація про це, я одразу ж почав цікавитися, що ж таке цей Котлас й що ж там літає, й який же це літак, тому що ніде не було вказано, який це літак. Виявилося, що Котлас — це невеличке містечко в Архангельській області, і там маленький аеродром, який уже давно банкрут… І на ньому нещодавно почали здійснювати раз або двічі на тиждень рейси до Москви. І оскільки там дуже коротка злітна смуга — не більше ніж 1 400 метрів, і вона асфальтобетон, тобто вона невисокої міцності, то там можуть злітати тільки Як-40, Л-410 та кукурузник Ан-2. Тому я припускаю, що це був не якийсь там потужний авіалайнер, а, найімовірніше, це був старий-престарий Як-40… Ось і вся історія. Тобто це просто дуже старий, дуже зношений авіаційний парк”, — сказав авіаексперт.

Криволап прогнозує, що навіть із сучаснішими літаками в РФ події відбуватимуться дедалі частіше й частіше, бо відсутнє їхнє нормальне обслуговування, а також із березня 2022 року в Росію не надходять необхідні імпортні паливно-мастильні матеріали та мастила.

“Тому ці події будуть відбуватися. Взагалі, якщо говорити про статистику, то відмови по двигунах й по шасі — це фактично 80% всіх технічних відмов, які відбуваються в цивільній авіації, зокрема й у військовій, у принципі”, — сказав він.

Криволап також прокоментував інформацію, що російські авіакомпанії зажадали від держави допомоги в закупівлі старих літаків за прикладом Ірану.

“Іран освоїв там якісь запчастини, які канібальним способом від старих машин передавалися на старі машини, якими володіє зараз Іран. А тут ідеться про досить нові машини, про машини, які перебувають у передній лінійці всіх світових авіакомпаній. Тому замінювати ці нові машини старими машинами — якесь, на мою думку, безглузде рішення. Але в росіян фактично немає жодного виходу. Нормальних виходів немає. Ось цей абсурдний, можливо, якраз і є якимось виходом, але не думаю, що він до чогось хорошого призведе. Тому що всі машини, які пройшли Іран, вони несертифіковані, їх не обслуговували нормальним чином, немає тих самих нормальних мастильних матеріалів. Це буде з однієї халепи в іншу”, — сказав авіаексперт.

Читайте також: Авіаційна галузь Росії найсильніше відчуває вплив санкцій, — економіст

Нагадаємо, як розповів експерт з питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долінце, Російська Федерація фактично покинула міжнародний ринок авіаційних перевезень. Російські авіакомпанії виживають тільки завдяки внутрішнім перевезенням, тоді як міжнародні перевезення покриваються іншими країнами, які продовжують літати у РФ.

Прямий ефір