Більшу частину пропагандистських матеріалів Кремль поширює через соціальні мережі та телевізор. На Заході до впливу пропагандистів більше схильні жителі країн, які знаходяться на великій від України відстані. Люди вважають засоби масової інформації правдивим джерелом, проте Росія використовує їх як зливні бачки. Про це 25 січня в ефірі телеканалу FREEДОМ повідомив виконувач обов’язків керівника Центру протидії дезінформації при РНБО України Андрій Шаповалов.
За його словами, засоби масової інформації вже давно підмінені засобами масової комунікації.
“Йдеться про всі месенджери. Напевно, одним із найбільших майданчиків на російськомовний сегмент є Telegram, безумовно. Але треба розуміти, що Telegram — це не засіб масової інформації, це агрегатор, там будь-хто може постити. Інше питання в тому, що російські інфотерористи використовують алгоритми мереж для поширення потрібних їм наративів, потрібних їм інформаційних бульбашок”, — зазначив Шаповалов.
Ще однією соцмережею, де росіяни поширюють пропаганду, він назвав TikTok.
“Але треба приймати та розуміти це так, що це не завжди й навіть у більшості випадків це не є якісь фейкові новини чи якісь коментарі. Це все може подаватися і подається в дуже легкій, ввічливій формі, іноді з гумором, але в усьому цьому зашиті російські наративи. Або ж це подається як сфальсифіковані відео і далі розганяється”, — пояснив керівник Центру протидії дезінформації.
Щодо впливу кремлівської пропаганди, Шаповалов зауважив, що росіяни живуть в альтернативній реальності й тому дуже схильні до путінських наративів.
“Що стосується Заходу, то чим далі від України, тим частіше проходить російський наратив. Не все так однозначно. Тобто складно в чомусь переконати поляків чи чехів, які були під окупацією росіян і чітко знають, наскільки це лютий дикий звір. А ось чим далі в тисячі кілометрів від України, тим люди більше вірять умовно офіційним засобам масової інформації, а по суті зливним бачкам російської пропаганди”, — пояснив він.
Експерт звернув увагу, що Росія поширює свою пропаганду через пісні, спорт і всі сфери, здатні виробляти медіаконтент.
“Єдиний спосіб вийти з Матриці — це вимкнути телевізор. Нічого насправді від росіян не потрібно екстраординарного, телевізор — це джерело абсолютної отрути, божевільної концентрації пропаганди”, — резюмував він.