Видання Financial Times повідомило, що Росія знайшла спосіб продавати свою нафту за ціною вище ліміту в 60 дол. за барель, встановленого країнами “Великої сімки” (G7). Вона завищує вартість транспортування нафти та супутніх послуг. При цьому перевезення здійснюються танкерами, які належать компаніям, що мають зв’язки із російськими нафтотрейдерами. На думку керівника аналітичного напрямку Мережі захисту національних інтересів “АНТС” Іллі Несходовського, навряд чи Росії вдається заробити на цій схемі, але реагувати на неї необхідно. Про це Несходовський заявив сьогодні, 18 серпня, у прямому ефірі телеканалу FREEДOM.
“Дуже часто ці гроші залишаються у цих компаніях. Навіть якщо вони мають певний зв’язок [з російськими нафтотрейдерами]. Навіть якщо вони створили ці прокладки, ці транспортні компанії, ці страхові компанії, гроші до Росії не надходять. Гроші осідають у цих компаніях, які зареєстровані в інших країнах, але не в Росії”, — вважає гість ефіру.
Крім того, він наголошує, що транспортування російської нафти об’єктивно стало дорожчим.
“Транспортування здійснюється тепер не до Європи, де займає максимум 2 тижні, навіть менше — 10 днів. Це постачання здійснюється фактично в обхід усієї Європи чи з іншого боку. І поставляється до Індії чи Китаю. Цей шлях набагато довший, а відповідно, і коштує дорожче. Вони, звичайно, встановлюють вищу ставку-маржу, але при цьому й витрати є досить високими, а вони несуть їх об’єктивно”, — додав керівник аналітичного напрямку Мережі захисту національних інтересів.
Водночас експерт наголосив, що схема є порушенням санкцій, а саме встановленого обмеження на ціну російської нафти, і потребує реакції.
“Треба переглядати цю ціну. Як на мене, є всі підстави для того, щоб зменшити з 60 до 50 доларів [за барель], таким чином, ще зменшивши цю маржу. І коли ми зменшуємо цю маржу до 50 дол., тоді й Індія, й Китай вимагатимуть ще більшого дисконту, ніж зараз”, — наголосив Ілля Несходовський.
Нагадаємо, за даними Financial Times, у балтійських портах у танкери російську нафту завантажують за базовою ціною 50 дол. за барель, що на 10 дол. нижче встановленої стелі. Після прибуття в індійські порти вартість бареля нафти зростає до 66 дол. Видання стверджує, що завдяки такій схемі Російська Федерація змогла заробити з травня по червень додатково 800 млн дол. Виторг російського тіньового флоту, який перевозить 40% нафти, за цей період склав ще 350 млн дол. У результаті Росія лише за надані в розслідуванні 3 місяці додатково заробила понад 1 млрд дол.