Як вплинути на активність завдання ракетних ударів російськими літаками: варіанти озвучив експерт

Стратегічний бомбардувальник Ту-22М3. Фото: mil.in.ua

Вплинути на активність завдання ракетних ударів російськими військовими літаками може втрата хоча б третини авіаційного флоту РФ. Таку думку сьогодні, 31 липня, в ефірі телеканалу FREEДОМ висловив експерт із питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долінце.

За його інформацією, Росія продовжує володіти досить великим флотом важких бомбардувальників: на сьогодні їхня кількість оцінюється у понад 100 одиниць.

“Станом до 2022 року в них було тільки 16 Ту-160, 42 Ту-95 та 66 Ту-22М різних модифікацій. Більша частина, звісно, якщо ми говоримо про Ту-22 й Ту-95, перебуває в так званому стані донор для запчастин, або, в принципі, не придатна для польотів. Але все-таки більша частина загалом, до 50 літаків, все-таки залишається на озброєнні Російської Федерації, перебуває на бойовому чергуванні та може виконувати поставлені завдання. Тому літаків у них для виконання завдань достатньо”, — сказав експерт.

При цьому Долінце зазначив, що росіяни не можуть одночасно залучати велику кількість літаків — це пов’язано зі складнощами їхнього технічного обслуговування, продовженням ресурсу.

“Особливо це стосується літаків типу Ту-95 й Ту-22, тому що ці літаки використовують ще старі російські двигуни, які є суттєво гіршими, ніж, наприклад, двигуни на Ту-160, які були побудовані на “Мотор-Січ”. Вони, як правило, є більш ефективними, більш економними, зокрема вони потребують менше технічних робіт”, — додав він.

Експерт наголосив, що пошкодження або знищення кількох літаків із загальної кількості, не впливає на можливість завдання ракетних ударів, тому що літаків у РФ залишилося досить багато.

“Для того, щоб істотно змінити плани ворога, необхідно хоча б третю частину флоту вибити, і це вплине вже більш істотно. Крім того, якщо говорити про використання таких літаків, то тут може бути більш серйозна проблема з поставками озброєнь для цих літаків, зокрема підтримання їхньої технічної та експлуатаційної готовності, що на сьогодні для Росії є дуже складним завданням. Запчастини до цих літаків практично не виробляються. Власного виробництва таких літаків вони не мають. І в принципі, найближчими роками, найімовірніше, вони не зможуть ні створити літак-аналог, ні відновити старе виробництво цих літаків”, — сказав Долінце. 

Читайте також: У Росії майже не залишилося авіабаз, де можна сховати стратегічну авіацію, — Мусієнко

Раніше авіаційний експерт, заступник директора української компанії з виробництва систем радіоелектронної боротьби (РЕБ) Анатолій Храпчинський розповів, що проблеми з технічним станом літаків у російській авіації виникають дедалі частіше через дію санкцій та обмеженість власного виробництва.

Прямий ефір