Російські дипломати роблять фейкові публікації в соціальних мережах, дають неправдиві коментарі іноземним ЗМІ і не несуть жодного покарання за брехню. Водночас ті, хто розміщує подібні публікації, мають можливість застосовувати заходи проти дезінформації. Про це сьогодні, 4 лютого, в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив виконавчий директор інтернет-проєкту StopFake Руслан Дейниченко.
“Такі майданчики, як Twitter, Facebook можуть приєднатися до інформаційної гігієни. Річ у тім, що, як і раніше, у російських дипломатів дуже багато можливостей для того, щоб поширювати брехню. Вони дуже активні в соціальних мережах, роздають інтерв’ю, намагаються використати інформаційний галас для того, щоб виправдати свою агресію не тільки в Україні, а й свої агресивні дії проти європейських країн, проти США, фактично проти всіх країн, які допомагають Україні”, — сказав він.
Дейниченко висловив думку, що міжнародні мас-медіа та соціальні мережі могли б бути більш обачними до слів, які говорять російські дипломати.
“За кожне порушення потрібно застосовувати якісь санкції, вказувати користувачам, що ці акаунти поширюють дезінформацію. Мені здається, це було б дуже корисно і дуже ефективно”, — вважає виконавчий директор інтернет-проєкту StopFake.
За його словами, багато ЗМІ перебувають у полоні стандартів журналістики.
“Коли відбувається якась ситуація, вони бачать, що є коментар російських дипломатів щодо цієї ситуації. Наприклад, обстріл Бєлгорода або коли російські війська знищили дамбу в Новій Каховці. ЗМІ цитують українську сторону, яка каже, що Росія знищила дамбу, і водночас вони цитують російську сторону, створюючи в такий спосіб ось цей начебто баланс. Але цей баланс абсолютно неприродний. Якби журналіст прийшов у концентраційний нацистський табір і питав про умови утримання в охоронця і в ув’язненого концтабору. Тобто Росія – агресор, а Росія веде агресивну війну проти України, і про це дуже часто забувають міжнародні журналісти, коли цитують і дають майданчик для поширення неправди російським дипломатам або російським речникам”, — звернув увагу Дейниченко.
Він додав, що закордоні ЗМІ та соцмережі — це майданчики, які Росія намагається використовувати для просування своїх позицій і наративів.
Читайте також: Пропаганда переконує росіян, що РФ воює з НАТО і цим виправдовує свої поразки — думка
Нагадаємо, аналітик Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Сергій Жуков заявив, що росіяни вкладають величезну кількість грошей у просування свого контенту в соціальних мережах по всьому світу. Кошти, що виділяються на ці цілі, обчислюються десятками мільярдів доларів.