Вильоти російської стратегічної авіації сильно скоротилися — причини назвав Храпчинський

Анатолій Храпчинський. Скріншот: uatv.ua

Втрата в 30 літаків за пів року є суттєвим навантаженням на повітряні сили Росії. Про це сьогодні, 2 липня, в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив експерт у сфері авіації, заступник генерального директора компанії з виробництва засобів радіоелектронної боротьби Анатолій Храпчинський.

“З 2018 року Росія не випускала більше 10-12 літаків на рік. Тобто ми говоримо про те, що за пів року втрата в 30 літаків — це вже суттєве навантаження на повітряні сили. Зрозуміло, що є великий запас старої техніки та техніки, яка випускалася раніше. Але при цьому тут слід звернути увагу, що раніше Росія могла випускати завдяки тим же західним компонентам свої літаки. Зараз у них ці можливості обмежені, і їм доводиться шукати альтернативні заміни, аж до можливостей Китаю”, — сказав експерт.

Він підкреслив, що у Китаю авіоніка, літаки й двигуни, тобто те, що робить літак більш стійким у бойових діях, — це слабка ланка.

“Якщо говорити про можливості Російської Федерації, вони зараз намагаються випускати близько 6 літаків на рік. Але цього недостатньо для того, щоб замінити, припустимо, ті втрати, які у них відбуваються. Слід не забувати, що, припустимо, в Комсомольську-на-Амурі стоїть близько 35 літаків Су-35, які не можуть ввести в експлуатацію. Ці літаки передбачалися для передачі партнерам спочатку одній країні, потім іншій, потім їх показували корейському лідеру. Але, з усім тим, ці літаки стоять, тому що недостатньо деяких вагомих компонентів для того, щоб вони піднімалися в повітря”, — сказав Храпчинський.

Він зазначив, що Україні не слід недооцінювати противника, але все ж у РФ є серйозні проблеми з авіацією. Наразі росіяни використовують ті літаки, які є у них у наявності, але вже й вильоти російської стратегічної авіації дуже сильно скоротилися, бо починають економити ресурс.

“А з появою F-16 (в Україні, — ред.) їм буде складніше виконувати, припустімо, завдання із запуску КАБів — прикордонна зона так точно. Тому, в принципі, тут слід, скажімо так, підключити можливості й розмовляти вже з нашими західними партнерами про збільшення дальності роботи західного озброєння. Тобто ми говоримо про використання ATACMS по аеродромах Російської Федерації. І тоді ми зможемо істотно скоротити можливості Росії в повітряному просторі”, — сказав Храпчинський.

Читайте також: Україні потрібен дозвіл на удари по аеродромах РФ, щоб захиститися від КАБів, — Зеленський

Нагадаємо, речник Повітряних сил ЗСУ Ілля Євлаш розповів, що підготовка пілотів для управління винищувачами F-16 вже перебуває на завершальному етапі: вони напрацювали необхідну кількість польотогодин.

Прямий ефір