Вплив на європейську аудиторію та українських біженців — експерт назвав основні цілі російських пропагандистів у ЄС

Дмитро Громаков. Фото: Facebook

Росія вкладає величезні гроші в пропаганду в Європейському Союзі для того, щоб переконати західну аудиторію в тому, що “її війна проти України є правильною”, і домогтися підтримки. Про це сьогодні, 19 травня, в ефірі телеканалу FREEДOM розповів соціолог, експерт із комунікацій Міжнародного центру протидії російській агресії Дмитро Громаков.

Він зазначив, що останнім часом РФ нарощує вербування пропагандистів у всьому світі, збільшуючи витрати на програми для іноземних журналістів, блогерів і молоді. Тільки за останні чотири місяці поточного року “Росспівробітництво” (“Россотрудничество”) оголосило тендери з так званого вірного висвітлення війни на 2,5 млн доларів.

“Ключова мета пропаганди — довести основні тези до західної аудиторії, що війна РФ проти України правильна, що РФ перемагає в цій війні тощо, а найголовніше — домогтися підтримки західної аудиторії”, — розповів експерт.

Громаков зазначив: як правило, для цього використовуються маловідомі блогери або журналісти — вихідці з колишнього Союзу, які підтримують позицію РФ і повторюють її наративи.

“Потрібно зазначити, що західні журналісти не їздять у тури на окуповані українські території, які організовує РФ. Вони знайомі з тією санкційною політикою, яку веде Україна щодо людей, які в’їжджають туди не з території України. Тому офіційні медіа не відправляють таким чином своїх журналістів на ці території. Такі поїздки роблять росіяни, які вже дуже давно живуть за кордоном, мають російське або радянське походження і яким близька за духом позиція росіян”, — пояснив експерт.

Він додав, що останнім часом дуже помітна робота російських пропагандистів у Німеччині, де активно розвиваються російські Telegram-канали.

“Ці майданчики, використовуючи наративи російської пропаганди, активно працюють із російською діаспорою на території західних країн, застосовуючи ті демократичні форми громадянського управління, які там розвинені. Крім того, використовуючи те, що українці відмінно володіють російською мовою, вони втягують у цей інформаційний пул і українську діаспору — людей, змушених тікати від війни в Україні, яку розв’язала Росія”, — уточнив експерт.

За його словами, Україна не має даних про те, скільки українців виїхало за кордон через Російську Федерацію, і скільки з них можуть бути носіями російських наративів.

“Але саме ці люди стають російськими агентами впливу за кордоном, які розповідають про “звірства українського режиму” або про те, як “Україна 10 років бомбила Донбас”. І це необхідно відстежувати. Робота наших дипломатів і наших спецслужб має бути націлена на виявлення таких агентів за кордоном”, — констатував соціолог.

Він зазначив, що в Європі створюються дезінформаційні центри, які націлені на виявлення російської дезінформації та на швидке її спростування.

“Але, на жаль, сьогодні в ЄС дійшли висновку, що всі дезінформаційні центри не дуже ефективні, тому що спростування виходять набагато пізніше і не так активно поширюються, як, власне кажучи, сама дезінформація. І питання превентивності стає ключовим. Тут важливо зазначити для наших західних партнерів, що ключова історія протидії дезінформації — це її фільтрація та орієнтованість на цінності. Зараз у Європі точаться дискусії з приводу наступу на демократичні принципи. Але тут важливо розуміти — захист безпеки завжди буде пов’язаний з обмеженнями якихось прав. І ці обмеження можуть базуватися тільки на одній речі — на тих цінностях, які сповідують у Європі, і на захист яких виступатимуть центри для боротьби з дезінформацією”, — резюмував Дмитро Громаков.

Читайте також: Дезінформаційна кампанія Кремля проти України посилюється — подробиці (ВІДЕО)

Прямий ефір