У Польщі заявляють, що після лібералізації вантажоперевезень між ЄС та Україною, так званого “транспортного безвізу”, лише 8% перевезень між Польщею та Україною здійснюють польські перевізники. Варшава наполягає на поверненні дозвільної системи для українців як, зокрема, рішення для розв’язання проблеми блокади прикордонних пунктів пропуску. Про це сьогодні, 4 грудня, перед зустріччю міністрів транспорту в Раді Європи заявив держсекретар Міністерства інфраструктури Польщі Рафал Вебер, передає кореспондент FREEДОМ у Європі.
“Назад до дозволів. Перевізники явно вимагають повернення дозволів на проїзд дорогами. Саме для них цей аргумент дозволить розблокувати кордон”, — сказав чиновник.
За його словами, “транспортний безвіз” для України, погоджений влітку минулого року, яким було скасовано систему дозволів для українців, “здійснив дуже сильний вплив на транспортний ринок ЄС”.
“Особливо постраждали польські перевізники, причому не лише польські, але й словацькі та угорські. Сьогодні в Раді Європейського Союзу з транспорту дуже точно представлю цю ситуацію. Я покажу вам цифри, який вигляд має ця область. І попрошу на підставі статті 7 Угоди дуже швидко та терміново скликати спільний комітет, який проведе дуже швидкий та терміновий аналіз, на основі якого ухвалить рішення про відновлення дозволів, застосування дозволів до українських перевізників з ділових та комерційних перевезень. Звичайно, військові та гуманітарні транспортні засоби будуть звільнені від обов’язку постійно мати дозволи”, — заявив Рафал Вебер.
Він наголосив, що обговорення “не є дискусією про те, чи підтримувати Україну, чи допомагати Україні, тому що це безперечно”.
“Це не підлягає обговоренню. Україну необхідно підтримувати всіма силами та всією силою”, — зауважив Вебер.
За словами чиновника, до війни 37% перевезень між Польщею та Україною здійснювалось польськими перевізниками, 63% — українськими. Нині 8% — польськими перевізниками, 92% — українськими.
У Єврокомісії раніше заявляли, що запровадження будь-якої дозвільної системи для українських перевізників на національному рівні неможливе.
Читайте також: Перший крок для розблокування українсько-польського кордону: Україна відкрила КПП для виїзду порожніх фур
Нагадаємо, від 6 листопада триває протест польських перевізників, які блокують рух вантажного транспорту на польсько-українському кордоні. Страйк призвів до повної зупинки руху на трьох прикордонних пунктах: “Дорогуськ — Ягодин”, “Корчова — Краковець” і “Гребенне — Рава-Руська”. Протестувальники пропускають лише одну вантажівку на годину, виняток — фури з гуманітарною допомогою та військовою технікою, які пропускають без перебоїв. Як наслідок на кордоні утворилися величезні затори.
Польські блокувальники висунули шість вимог:
- повернення дозволів для українських перевізників;
- посилення вимог перевезень у межах ЄКМТ (сертифікатів Європейської конференції міністрів транспорту);
- заборона реєстрації в Польщі компаній із капіталом з-за меж ЄС;
- отримання доступу до української системи “Шлях”;
- окремі черги для машин з ЄС у системі “єЧерга”;
- виділення окремих черг для порожніх авто.