Росія має системну проблему з вертольотами, а також краде і привласнює літаки, що перебувають у лізингу. Про це сьогодні, 10 березня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів авіаційний експерт, провідний науковий співробітник Державного музею авіації Валерій Романенко.
“Із вертольотами проблема системна. “Мотор Січ” перестала постачати двигуни і запасні частини до двигунів. А іншого виробника в Росії немає. Те, що у них була фірма Климова, яка випускала двигуни, ті самі аналоги українських ВК-2500, вони отримували з “Мотор Січ” мотокомплекти, йшло викруткове збирання, якісь дрібні деталі, і оболонка прилаштовувалася. На оболонці made in Russia ВК-2500 ці двигуни. Тому вертольоти зараз посиплються. Це без варіантів. Що буде з іншими типами літаків, пасажирськими літаками, подивимося на початок сезону, як їм вдається зараз дерибанити літаки, які стоять біля паркану, з них знімати запчастини і ставити на чинні. Це покаже період інтенсивної експлуатації. Якось ось так зараз йдуть справи в російській авіації”, — сказав він.
Що буде з цивільною авіацією, за словами експерта, покаже весняно-літній сезон.
“Те, що дерибанять літаки, зараз стане ясно з весняно-літнім періодом, інтенсивність експлуатації бортів збільшиться. І тоді можна буде подивитися на результати практики, коли просто крадуть літаки і привласнюють літаки, які до того перебували в лізингу, і на першу вимогу мали бути повернуті власникам. Наскільки ефективною виявиться канібалізація, до того ж за тих умов, що центри ремонту та обслуговування цих літаків теж відкликані ліцензії. Відповідно, заробітки там низькі, і найкращі фахівці звідти підуть”, — каже Романенко.
Також він прокоментував ситуацію із сучасними бомбардувальниками Ту-160.
“Один із радянського доробку побудували знову, це був фактично 16-й літак, тому що один примудрилися розбити. Зараз у них 7 літаків у строю, 7 у переобладнанні, і два на випробуваннях. Ту-160М їх начебто почали переобладнувати ще у 2018 році, але досі цьогоріч вони продовжують проходити льотні випробування. Ось вам збільшення в 50 разів, прискорення і т.д. і т.п. І всі обіцянки разом узяті”, — резюмував Валерій Романенко.
Читайте також: У РФ почастішали авіаінциденти — чому літаки російських авіаліній “тріщать по швах” (ВІДЕО)