Великі хаби бомбардувальників і винищувачів: удари по військових аеропортах РФ оцінив Криволап

Наслідки удару по аеропорту "Липецьк". Фото: radiosvoboda.org

Сили оборони України посилюють удари по військових аеродромах Росії, знищуючи літаки не тільки на землі, а й після зльоту. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів авіаційний експерт Костянтин Криволап.

Він зазначив, що на території Російської Федерації, не кажучи вже про нинішню Курську операцію, у Сил оборони України є три основні групи цілей:

  • нафтопереробні комбінати і заводи, вся інфраструктура нафтогазового комплексу;
  • військові аеродроми, з яких злітає авіація для нанесення атак по Україні;
  • засоби ППО і радіотехнічні системи, зокрема РЕБ (системи радіоелектронної боротьби).

Криволап нагадав, що починаючи з середини липня, активність роботи Сил оборони України по російських аеродромах різко збільшилася.

“Ми пам’ятаємо атаки по аеродрому “Міллерово” в Ростовській області, потім там же був “Морозівськ” (по “Морозівську” цьогоріч, по-моєму, вже три або чотири рази били, поки не знищили там склади, плюс, схоже, там ще якісь літачки попалися). Я вже не кажу про Томіліно [під Москвою], де було знищено два вертольоти, про аеродром “Кряж” у Саратовській області, коли один вертоліт було знищено. Я говорю про великі атаки по місцях базування літаків стратегічної авіації, де стоять Ту-22М3, Ту-95МС, Ту-160 — це аеродроми “Оленья” [на Кольському півострові], “Дягилево” [в Рязані], “Енгельс-2″ [в Саратовській області]”, — перерахував він.

Експерт уточнив, що аеродром “Енгельс-2” є основною базою з регламентних робіт і спорядження літаків Ту-95 ракетами Х-101, які використовуються для ударів по території України.

Після атак на аеродроми частину літаків було піднято в повітря, і частину з них теж вдалося знищити.

“Тільки з аеродрому “Оленья” вдалося знищити один, начебто, а два ще пошкодити Ту-22М3. А всі інші літаки зібралися і великим клином прилетіли до аеродрому “Радянський” біля Воркути. Це 2500 км від кордону з Україною, 3500 км від Каспію. Там вони якийсь час приходили до тями. Потім почали поступово ці літаки повертати на старі аеродроми”, — додав Криволап.

Крайню атаку ЗСУ було завдано по чотирьох російських аеродромах тактичної авіації, зокрема по аеродрому “Саваслейка”, на якому базуються Ту-22М3.

“Саваслейка” — це найбільший хаб з обслуговування і роботи з літаками класу Ту-22 аж до класу Ту-22М3. Це філія Липецького центру підготовки льотчиків. Аеродром “Липецьк” теж був нами вражений, там щонайменше було знищено склад у 700 авіаційних ракет і бомб. А взагалі “Липецьк” у рейтингу російських випробувальних, доводочних і пафосних аеродромів перебуває на другому місці. На першому місці — авіаційний хаб у селищі Жуковський”, — розповів авіаексперт.

Криволап уточнив, що база “Липецьк” йде другим номером, тому що там починається навчання льотчиків на конкретних літаках, які до цього випробували та передали для використання Міністерству оборони РФ.

“І в момент удару по “Липецьку” там був і ТУ-95. І, судячи з усього, там були й винищувачі Су-57. Тому що є дві бази з навчання та освоєння Су-57 — “Липецьк” та інша база в Ахтубінську. При цьому немає підтверджень зльоту Су-57 з “Липецька” [у період удару по аеродрому]”, — пояснив він.

Читайте також: Використовують для атак по Україні ракетами Х-22: аварію російського ракетоносця Ту-22М3 прокоментував авіаексперт

Нагадаємо, 14 серпня ЗСУ завдали удару дронами по чотирьох військових аеродромах — “Халіно”, “Саваслейка”, “Борисоглібськ” і “Балтимор”, що розташовані у Воронезькій, Курській і Нижегородській областях РФ. На них базуються винищувачі-бомбардувальники Су-34 і Су-35. Російське Міноборони повідомило, що під час атаки було задіяно 117 безпілотників, відомство відзвітувало про нібито збиті 48.

Крім того, 15 серпня в Іркутській області зазнав аварії російський стратегічний бомбардувальник Ту-22М3. Попередньою причиною аварії російська влада назвала технічну несправність. Чотирьом пілотам вдалося катапультуватися, проте один загинув.

Літаки ТУ-22М3 активно використовуються Росією для атак по території України. Вони оснащені крилатими ракетами Х-22. При цьому за 2,5 роки щонайменше 9 російських бортів або були знищені, або ж сильно пошкоджені. І це одна з найболючіших втрат російської авіації, оскільки ТУ-22М3 не виробляються вже понад 30 років, як і двигуни до них.

Читайте також: “Скоро вони виведуть у небо літаки 1960-х років випуску”: стан військової авіації РФ оцінив глава DroneUA

Прямий ефір