У Росії виникає багато проблем з обслуговуванням літаків цивільної авіації через відтік кваліфікованих кадрів. Про це сьогодні, 13 грудня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів авіаційний експерт, провідний науковий співробітник Державного музею авіації ім. Антонова Валерій Романенко.
“Існує купа проблем з обслуговуванням літаків. Кваліфіковані фахівці пішли з галузі. Пошкодження літаків, наприклад, під час наземного обслуговування, теж належить до досить частих таких ефектів. Машини обслуговування вдаряються об борт, неправильне буксирування літаків, викочування літаків дуже часто відбувається. Загалом, проблем досить багато”, — сказав він.
Експерт підкреслив, що він говорить про великі російські аеропорти. Водночас у деяких далеких районах РФ ще літають літаки типу Ан, які перебувають на межі повного зносу.
“Іноді літають так, що в повітрі, наприклад, у Ан-26, відкривається задній вантажний люк, і є ймовірність, що в якийсь момент пасажири взагалі вилетять через задній люк без парашутів, але з валізами. Або Як-40 — це все літаки, скажімо так, малої дальності, ближніх авіаліній. Двигуни до Як-40 випускалися в Запоріжжі, на “Моторсічі”, і більше ніхто не випускає ці двигуни. Поставки в Росію припинені. Тобто найбільш масові літаки, які забезпечують найбільш критичний сегмент перевезень туди, куди, як у пісні, “тільки літаком можна долетіти”, фактично вони повністю вийдуть з ладу”, — сказав Романенко.
Він також розповів, що є цілий список проблем, з якими стикаються авіакомпанії РФ, зокрема тріскалося скло в літаках, відбувалося задимлення в салонах, вихід з ладу двигунів тощо.
Читайте також: Російський авіапарк до 2030 року літати вже не зможе — розбір економіста
Раніше Романенко розповів, що цивільна авіація Російської Федерації тримається на “канібалізмі”.