Усе не настільки трагічно: Трофімцева закликала не драматизувати ситуацію з можливим продовженням Польщею заборони імпорту українського зерна

Ольга Трофімцева. Фото: pigua.info

Україні важливо розвивати інфраструктуру та логістику транзиту зернових та олійних культур до Європейського Союзу. Про це в. о. міністра аграрної політики та продовольства у 2019 р., експосол з особливих доручень у МЗС України Ольга Трофімцева заявила в ефірі телеканалу FREEДОМ.

Вона нагадала, що 15 вересня спливає термін дії рішення Європейської комісії про часткове обмеження імпорту певних видів продукції зернових і деяких олійних культур у п’ять країн: Польщу, Болгарію, Румунію, Словаччину та Угорщину.

“Тут я хотіла б теж трошки зняти такий градус напруги і сказати, що не потрібно драматизувати додатково цю ситуацію і представляти її більш, скажімо, якоюсь трагічною, ніж вона є насправді… Нам, українській стороні, насправді важливіше мати чітко працюючий, швидко працюючий, без затримок, без черг, без якихось зволікань із санітарними і ветеринарними, наприклад, перевірками на кордоні, робочий транзит української продукції. Тому що, історично ані Польща, а вже тим паче ні Угорщина чи Словаччина, не є якимись критично великими споживачами наших зернових чи олійних. Це все-таки інші країни Європейського Союзу, зокрема Німеччина, Франція, Голландія, Іспанія, куди наша продукція їде і де нашу продукцію чекають”, — сказала Трофімцева.

Вона наголосила, що навіть якщо Польща залишить в односторонньому порядку свої обмеження на імпорт з України деяких видів зернових і олійних, то важливіше, щоб чітко працював транзит без довгого очікування на кордоні тощо.

“Дійсно, паралельно потрібно працювати над тим, щоб розвивати спільну інфраструктуру, логістику і всі системи, які допоможуть, у принципі, в майбутньому розвантажити ось ці сусідні країни. Знову ж таки, я тут абсолютний оптиміст. Я впевнена, що як мінімум у середньостроковій перспективі ми будемо членами Європейського Союзу. І, відповідно, виходячи навіть із цієї мети, з обох боків має сенс працювати над тим, щоб знімати якісь обмеження в інфраструктурі”, — зазначила Трофімцева.

За її інформацією, Європейська комісія також розглядає якісь додаткові інструменти для того, щоб допомогти логістиці, транспортуванню українського зерна як до країн Європейського Союзу, так і до третіх країн. Зокрема, обговорюються можливі варіанти компенсацій для транспортних логістичних компаній тощо.

“Природно, знову ж таки, ми тут говоримо і про великі такі проєкти в тих портах, які є критичними, для того, щоб розширити їхні можливості, і для того, щоб можна було без проблем перевалювати, наприклад, те саме польське зерно, українське зерно. І щоб не виникало якоїсь негативної конотації в тих же польських фермерів, румунських чи болгарських”, — сказала Трофімцева.

Читайте також: Порти Хорватії стали хорошим доповненням до шляхів експорту українського зерна — деталі від Трофімцевої

Нагадаємо, що з 2 травня вільний обіг зерна та низки олійних культур з України дозволено в усіх країнах ЄС, крім Болгарії, Польщі, Румунії, Словаччини та Угорщини. Зазначена аграрна продукція може прямувати транзитом через ці 5 країн згідно із загальною процедурою митного транзиту або надходити в країну чи на територію за межами ЄС.

Болгарія, Угорщина, Польща, Румунія та Словаччина закликали Європейський Союз продовжити заборону на імпорт українського зерна, термін дії якої закінчується 15 вересня. Уряд Польщі 12 вересня заявив про наміри продовжити заборону на національному рівні, якщо її не продовжать на рівні ЄС.

Прямий ефір