У рамках створення нового безпечного маршруту для поставок зерна на світові ринки вже тривають переговори, проводяться реконструкції вузьких колій, а також вивчається можливість будівництва додаткових лінійних елеваторів. Проте, також розглядаються можливі комерційні ризики. Про це сьогодні, 1 грудня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів голова ГО “Української аграрної асамблеї” Олександр Гапон.
“Ми про це почали говорити з початку війни, що потрібен сухопутний коридор з Євросоюзом — це безпечно і стабільно. Але ми маємо розуміти, у нас різна колія. Тобто в них колія вузька, а в нас широка. І для того, щоб механізм запрацював на повну потужність, зокрема через Молдову, зараз тривають роботи: переговори і реконструюється частина колій, які заходять у міста західної України”, — сказав він.
За його словами, переговори ведуться про те, щоб реконструйовані вузькі колії входили вглиб України для подальшого використання лінійних елеваторів, які дадуть змогу здійснювати перевалку вантажів із широкої колії на вузьку.
Крім того, розглядається питання будівництва додаткових таких елеваторів.
“Але якщо на це дивитися з комерційного погляду, то приватні підприємства дуже акуратно ставляться до такої ідеї, тому що війна рано чи пізно закінчиться, і якщо зараз буде збудовано ланцюг лінійних елеваторів на західному кордоні, він згодом може стати просто непотрібним. Ви ж розумієте, все одно морський шлях він дешевший і швидший”, — пояснив Олександр Гапон.
Читайте також: Захист “зернового коридору” в Чорному морі: досягнення та ризики українського експорту в умовах війни обговорили експерти
Раніше голова ГО “Української аграрної асамблеї” Олександр Гапон зауважив, що поточну ефективність “зернового коридору” можна оцінити на чотири бали з п’яти. Так, для покращення його функціонування Україні необхідна постійна присутність кораблів НАТО та посилення протиповітряної оборони (ППО).