40% зерна українського зерна експортувалося безпосередньо морськими шляхами з портів “Чорноморськ”, “Одеса” та “Південний”. Водночас 60% йшло до Констанції та інших портів, які відправляють українську агропродукцію. Для того, щоб знайти нові шляхи експорту, потрібно вирішити низку питань. Про це сьогодні, 26 липня, в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив голова ГО “Українська аграрна асамблея” Олександр Гапон.
“Кілька наших компаній на початку воєнних дій уклали контракти на Клайпедські порти (Литва) і на польський порт Свіноуйсьце. Але якщо на Свіноуйсьце є велика проблема з перевалкою вантажів, то Клайпедські порти дуже потужні й перебувають у доволі хорошому технічному стані”, — сказав він.
Гапон зауважив, що в Україні та Литві — широка залізнична колія, а в Польщі — вузька.
“Нам потрібно зробити дві перевалки, цих перевалкових елеваторів просто не існує. Якщо в Україні ми зараз будуємо кілька підприємств, одне з них відкривається буквально цього місяця, і одне з них відкриється на території Польщі з перевалки з вузької на широку колію, то біля Каунаса цього немає. Тобто ці роботи не ведуться”, — пояснив експерт.
За його словами, Україна заповнила наскільки можливо українські порти, максимально використовує залізничний і автомобільний транспорт, але без портів, що мають вихід до Чорного моря, не можна буде вийти на ті показники, які були раніше.
Читайте також: ЄС готовий експортувати українське зерно та іншу сільгосппродукцію, — єврокомісар Войцеховський
Нагадаємо, українська розвідка повідомила, що для вищого військово-політичного керівництва Росії підготовлено закриту підсумкову доповідь “про роботу російської частини спільного координаційного центру в ході реалізації Ініціативи”. Загалом, текст документа присвячений технологіям, які застосовувалися для перешкоджання реалізації роботи “зернового коридору” та в підсумку призвели до остаточного розриву угоди.