У Росії на тлі санкцій відбувається зростання аварійних ситуацій, що відбуваються з цивільними літаками. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив авіаційний експерт Костянтин Криволап.
За його словами, аварійні ситуації, що трапляються з літаками в Росії, безпосередньо пов’язані із санкціями, оскільки існує певний цикл проведення регламентних робіт у системі безпеки Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО). Авіаексперт підкреслив, що помилка в ремонті або обслуговуванні літака неможлива за нормального сертифікованого центру.
“Взагалі всі світові служби, які займаються питаннями безпеки, і європейська EASA, і FAA — Федеральне управління цивільної авіації США, які за всіма цими речами спостерігають, вони кажуть, що кількість поломок у російських літаків сильно зросла. До того ж вона зростає в послідовності, яка нібито підпорядковується всім законам статистики. І там за три місяці кінця 2023 року кількість поломок російських літаків Boeing й Airbus й всієї решти техніки імпортного виробництва відповідала фактично тому самому обсягу поломок, що були 2022 року, а 2024 року за цей період уже виконано всі обсяги поломок, які були 2023 року. Про що це говорить? Про те, що далі починається за законами статистики експоненціальне зростання за всіма цими відмовами”, — сказав Криволап.
За його словами, росіяни, щоб уникнути аварій, просто обмежують кількість рейсів та використання літаків, у яких вироблено ресурс. Авіаексперт зазначив, що найчастіше фіксуються відмови двигунів.
“Це природно, тому що двигун має менші ресурси та менші терміни регламентних робіт як серйозні механічні пристрої… І друга дуже велика група поломок та проблем пов’язана з шасі, тому що шасі, хоч й використовують рідко, тому намагаються якомога менше металу в нього вкладати, бо він ним користується лише на злеті та на посадці, але там застосовується багато технічних рішень, багато оригінальних речей, які завдяки міцності, скажімо, окремих агрегатів та високій точності виготовлення дають можливість ці навантаження витримувати. Але загалом це один із найсерйозніших вузлів силової конструкції літака й найбільші проблеми виникають саме з погляду втоми, тобто напрацювання на ресурс. Тому найбільша кількість зараз, десь, по-моєму, 40% — це відмови по двигунах, 30% — відмови по шасі, по всій номенклатурі відмов. Причому говориться, що через помилку обслуговуючого персоналу відбувається там десь 15-20% відмов. А все інше — це суто ресурсні відмови, які пов’язані з несертифікованою експлуатацією літаків”, — акцентував Криволап.
Читайте також: Російська авіація перебуває в “чудовій компанії” з Бутаном, Конго і Ліберією, — авіаексперт про небезпеку польотів
Нагадаємо, як розповів експерт з питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долінце, Російська Федерація фактично покинула міжнародний ринок авіаційних перевезень. Російські авіакомпанії виживають тільки завдяки внутрішнім перевезенням, тоді як міжнародні перевезення покриваються іншими країнами, які продовжують літати у РФ.