У російських школах, як і раніше, багато вчителів різних предметів, які дотримуються антивоєнної позиції. Вона — тиха, і існує, перш за все, там, де між учнем та вчителем встановлено міцний довірчий зв’язок. Проте дедалі більше освітян починають боятися висловлювати позицію навіть тихо. Про це сьогодні, 3 листопада, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповіла журналістка російського видання “Верстка” Ріта Логінова.
“Навіть ті вчителі, з якими я на зв’язку протягом цих майже вже двох років [війни], які були впевнені в тому, що відбувається найжахливіше з того, що взагалі може статися з людиною та країною, вони потихеньку втомлюються. Світ стає дедалі страшнішим. Вони починають боятися навіть тих класів, тих дітей, у яких у принципі були впевнені, що діти теж як би нормальні, вони розуміють, що відбувається насправді у світі”, — каже гостя ефіру.
За її словами, однією зі стратегій вчителів історії з подібними поглядами стала, наприклад, відмова від викладання історії у старших класах, оскільки саме старшокласники вивчають історію за новим підручником Мединського. Хоча, безумовно, пропаганда не обмежується старшими класами та шкільною програмою.
“Я знаю вчителів, які потрапляли під звільнення, не бувши революціонерами. Вони не розмахували прапорами й не виступали з якимись запальними промовами. Просто, на мою думку, по них було видно, що вони дуже шкодують про те, що відбувається, і проти того, що відбувається… Хтось вибирає зовсім замовкнути, тобто не показувати, на жаль, навіть співчуття”, — додала Логінова.
Вона зазначила, що доносництво учнів на вчителів з антивоєнною позицією, безумовно, є. Це залежить від загальної атмосфери в класі, виховання та культурного рівня кожної окремої дитини. Водночас журналістка сказала, що у російських школах є діти, які самі висловлюють антивоєнну позицію, зіштовхуючись із величезним опором.
Читайте також: Уроки від нових “героїв”: навіщо в школи РФ запрошують “вагнерівців”, пояснили експерти