У Новоросійську військовим кораблям РФ не раді: причини пояснив керівник військових програм “Стратегії ХХI”

Чорне море. Фото: odessa-life.od.ua

Ані російський бізнес, ані жителі Новоросійська не раді перекиданню туди російських кораблів із Криму. Оскільки через це порт Новоросійськ стає законною військовою ціллю. Про це в ефірі FREEДOM сказав керівник воєнних програм Центру глобалістики “Стратегія ХХI” Павло Лакійчук.

“Річ у тому, що це великий морський порт, нафтовий порт, навалочний порт, контейнерний порт. І у ньому росіяни розмістили військово-морську базу. Повірте мені, що російським військовим не раді в Новоросійську самі мешканці, місцеві, і місцевий бізнес, і бізнес з усієї Росії. Новоросійськ, мабуть, єдиний порт Російської Федерації, що не замерзає. Така остання її надія. І військові там зовсім ні до чого, тож їх там не дуже вітають. Це не вкрадений в України Севастополь, де можна було почуватися господарями становища”, — коментує він.

Лакійчук каже, що Росія змушена шукати інше місце базування для флоту.

“Тому вони й говорять про можливість, наприклад, створення пункту базування в Очамчирі або ще десь у Сухумі, аби не у себе”, — додав гість ефіру.

Він також вважає, що виконати вказівку Путіна щодо покращення захисту Чорноморського флоту РФ росіянам буде складно.

“Варіантів урятуватися у росіян я бачу мало”, — констатував Лакійчук.

За словами гостя ефіру, нарощувати виробництво кораблів ворогові теж буде непросто, адже ремонтну та будівельну базу доведеться переносити якнайдалі від театру військових дій. Він розповів, що до вторгнення в Україну будівництвом кораблів для Чорноморського флоту РФ займався в основному завод у місті Зеленодольськ у Татарстані, після чого їх через Азов переганяли до Чорного моря. Після окупації Криму росіяни, “щоб продемонструвати завантаженість окупованих та вкрадених в Україні підприємств, заговорили про будівництво та добудову цих суден на кримських підприємствах”. Проте удари Сил оборони України практично поставили на цих планах хрест.

“Більше таких експериментів росіяни не проводять і виконують будівництво та ремонт кораблів у Зеленодольську без особливого шуму, без особливої помпи. Щодо ремонтної бази в Севастополі, її можливості теж скорочуються завдяки ефективній роботі наших засобів ураження. Я нагадаю “Севморзавод”, теж вкрадений в України, який був призначений головним суднобудівним, судноремонтним підприємством Чорноморського флоту. “Приліт” по заводу, по сухому доку — там було знищено підводний човен і великий десантний корабель. Це дуже класно. Але ще класніше, що перестав функціонувати морський сухий заводський док — один з найбільших доків на Чорному морі. Те саме чекає і на 13-й завод (13 судноремонтний завод Чорноморського флоту в Севастополі, — ред.) — найстаріше підприємство Чорноморського флоту, основне, де ще ремонтуються кораблі”, — каже керівник військових програм Центру глобалістики “Стратегія ХХI”.

Він додав, що на цьому заводі росіяни поки що намагаються відремонтувати кораблі, пошкоджені Силами оборони України.

Читайте також: Україна вивела з ладу третину Чорноморського флоту РФ — деталі спецоперацій (ВІДЕО)

Раніше повідомлялося, що російське Міноборони, очевидно, розпочало боротьбу з українськими морськими дронами, які регулярно атакують Чорноморський флот. Сумарно тією чи іншою мірою пошкоджено 26 кораблів і один підводний човен ЧФ РФ. Навесні 2022 року Чорноморський флот складався з понад 70 кораблів і вважався “непотоплюваним”. За два роки Україні вдалося вивести з ладу п’яту частину, а також будівлю штабу флоту в Севастополі.

Прямий ефір