Цивільна авіація Росії виживає завдяки “канібалізму”, — експерт

Ілюстративний скріншот: uatv.ua

Цивільна авіація Російської Федерації тримається на “канібалізмі”. Про це сьогодні, 13 грудня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів авіаційний експерт, провідний науковий співробітник Державного музею авіації ім. Антонова Валерій Романенко.

Він зазначив, що РФ намагалася налагодити власне авіавиробництво, але ця програма з тріском провалилася.

“Це комплексна програма розвитку авіабудування до 2030 року. Планувалося виробити до 2030 року 1 036 літаків восьми різних типів. Практично вся лінійка літаків — від місцевих авіаліній і до найбільших авіалайнерів. Програму було з тріском провалено, бо якщо взяти її основні положення, то у 2023 році потрібно було виробити 25 літаків, у 2024-му — 69 літаків. Результат: у 2023 році вироблено нуль літаків, абсолютний нуль, жодного типу, жодної машини, а у 2024 році вироблено три літаки — все шляхом ремонту літаків, які стояли “під парканом”, — сказав експерт.

Романенко зазначив, що у 2024 році згадану програму серйозно відкоригували й тепер її старт заплановано на 2025 рік. Таким чином РФ майже два роки практично не виробляє цивільні літаки. Що стосується імпортних літаків, то, за словами експерта, є всі санкції на ремонт, постачання авіазапчастин, будь-якого їх обслуговування.

“Рівень “канібалізації” буде максимальним. І за прогнозами експертів, наступного року обсяг авіаперевезень у Росії впаде приблизно у два рази. Можливо, завдяки зниженню вимог до безпеки він усе-таки буде на якомусь пристойному рівні перебувати, але рушницю у 2022 році повісили на стіні, і врешті-решт вона має вистрілити”, — сказав Романенко.

Читайте також: Російський авіапарк до 2030 року літати вже не зможе — розбір економіста

Прямий ефір