У Росії дорожчає бензин. Головна причина — недостатня пропозиція на тлі традиційного для літа зростання попиту. Регулярні удари “невідомих безпілотників” по нафтопереробних підприємствах призвели до того, що в простої щодня перебуває певна кількість НПЗ. Про це сьогодні, 23 липня, в ефірі FREEДОМ сказав комунікаційний менеджер Razom We Stand Максим Гардус.
“Хоча частину заводів власники відносно швидко лагодять, проте оскільки процес [завдання ударів по НПЗ] йде постійно, то в даний конкретний день, наприклад, сьогодні Х заводів не працює. Через, припустимо, два тижні частину з цього Х полагодять, але буде знищено Y інших, які також опиняться в ремонті. Тобто частина виробничих потужностей постійно не працює”, — пояснює він.
Гість ефіру додав, що й самі ремонти стають все більш складними та тривалими.
“Санкції обмежують доступ до західного обладнання для того, щоб ремонтувати. Його доводиться шукати або на “сірому” ринку контрабанди, що збільшує терміни ремонту, або в Китаї. Але в Китаї воно не завжди якісне та не завжди прийнятне для російських заводів. До початку повномасштабного вторгнення було дуже багато західних акціонерів, і стоїть західне обладнання дуже багато де, і воно не таке, щоб прямо взаємозамінне з китайським. Все це — постійні атаки та тривалий ремонт через санкції — призводить до того, що на даний момент завжди бракує бензину”, — констатував Максим Гардус.
Він наголосив, що літо — найгірший час для зниження виробництва бензину, адже сезон відпусток та збирання врожаю викликає зростання попиту.
Читайте також: Удари по російських НПЗ стали ефективнішим інструментом, ніж економічні санкції, — Снєгирьов