Використання цивільних суден, насамперед науково-дослідних, у шпигунських цілях є нормальною практикою для Росії. Вона застосовувалась ще з радянських часів. Адже цивільні судна у разі серйозної негоди можуть переховуватись у міжнародних портах, куди не зайде російський військовий корабель. Про це в ефірі FREEДОМ розповів директор Агентства реформування сектору безпеки, експерт із національної безпеки Віктор Ягун.
Так він прокоментував інформацію про те, що затриманий у Балтійському морі танкер російського тіньового флоту Eagle S був оснащений обладнанням для шпигунства за кораблями та літаками НАТО.
“Це не вперше. Вже є інформація про те, що всі ці судна [науково-дослідні] та рибальські судна використовують шпигунське обладнання, яке десь погрозами, десь згідно з приписами встановлюється на судно, яке входить, зокрема, в міжнародні порти. Є договори про те, що у разі погодних аномалій, штормів, рибальські судна можуть ховатися в портах, куди, ясна річ, якийсь військовий корабель Російської Федерації точно не може зайти. Тому на багатьох судах встановлюється таке шпигунське обладнання, яке працює в режимі онлайн і передає інформацію про перебування військових суден, якогось обладнання, пристроїв, радіоелектронного обладнання, протиповітряної оборони. І це відомо ще з часів Радянського Союзу”, — коментує гість ефіру.
Ягун зазначив, що яскравим свідченням того, як Росія використовує цивільне обладнання у шпигунських цілях, є Чорне море.
“Ви подивіться, що коїться на Чорному морі! Скільки у нас є інформації про те, що вежі, які були захоплені Російською Федерацією, навіть не використовувалися для добування нафти та газу, а навпаки, використовувалися лише для військової присутності. Там було обладнано розвідувальні пости, пости спостереження. Це така нормальна практика для Російської Федерації”, — констатував експерт із національної безпеки.
Він вважає, що викриття тіньового флоту РФ у шпигунських діях у поєднанні з диверсійною діяльністю та загрозою екології стане для європейців остаточним фактором, щоб закрити для нього Балтійське море.
Читайте також: ЄС готує нові санкції проти тіньового флоту РФ після обриву кабелю в Балтиці — заява
Нагадаємо, британське видання Lloyd’s List повідомило, що затриманий у Балтійському морі танкер Eagle S Росія використала для шпигунства. Він був оснащений обладнанням для спостереження за кораблями та літаками НАТО.