Тіньовий флот РФ, який Кремль використовував для обходу санкцій під час продажу нафти, відіграє дуже важливу роль для поповнення бюджету Росії. Таку думку сьогодні, 12 січня, в ефірі телеканалу FREEДОМ висловив директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.
“Деякі експерти оцінюють кількість суден, які придбали підставні компанії, за яким стоять в основному Роснефть і Лукойл, в кількості 130-150 штук. Як правило, це досить старі танкери, вік яких перевищує 20 років. Але Росія користується цими танкерами для того, щоб уникнути моніторингу, уникнути санкційної політики. Тому, коли російська нафта, наприклад, виходить із порту Сахаліну чи з Приморська, то вона відвантажується за ціною 60 доларів за барель чи нижче. Тобто повністю відповідає вимогам ЄС щодо граничної ціни. Але потім, наприклад, у портах Греції чи десь біля Марокко відбувається перевантаження цієї нафти на танкера під прапором того ж Камеруну чи Ліберії. Ця нафта приходить до портів Індії, Китаю, інших країн, і ціна нафти може бути набагато більшою, ніж 60 доларів за барель”, — пояснив експерт.
Омельченко додав, що Міністерство фінансів Сполучених Штатів Америки оголосило про посилення моніторингу за ситуацією з тіньовим флотом РФ та за дотриманням санкційної політики.
“І тому деякі грецькі компанії не хочуть потрапити під санкції США і змушені відмовлятися від послуг фрахту і перевантаження російської нафти. Ця тенденція, гадаю, продовжиться і в інших країнах. Вона зашкодить Росії та її доходам. Але в принципі поки Росія отримує достатні доходи від постачання нафти”, — сказав експерт.
За його словами, для Китаю та країн, які не приєдналися до санкцій ЄС, російська нафта не є контрабандною. Попит на нафту на світовому ринку зараз великий і РФ намагатиметься знайти своє місце. Також він зазначив, що РФ розплачується з Китаєм за минулими кредитами своєю нафтою.
Читайте також: ОАЕ приєдналися до санкцій проти тіньового флоту Росії — що відомо (ВІДЕО)