“Сірі” танкери не врятують нафтовий експорт РФ: причини назвав експерт

Видобуток нафти. Фото: fbc.ua

За порушення ембарго на російську нафту вже передбачено суттєві покарання, тому серйозні компанії не візьмуть участь в обході обмежень, а сумнівні контори, які перевозять нафту “сірими” танкерами, по-перше, багато не перевезуть, по-друге, виставлятимуть такі ціни на свої послуги, що про якийсь значний прибуток можна забути. Про це сказав експерт енергетичного ринку Геннадій Рябцев у прямому ефірі телеканалу FREEДОМ.

Він підкреслив, що ембарго на російську нафту передбачена заборона на її змішування та перевантаження у відкритому морі на судна третіх держав.

“І перше, і друге вважається порушеннями. У разі фіксації таких порушень порушники платять щонайменше 1 млн фунтів стерлінгів. Сума обчислюється пропорційно вартості вантажу, але не менше ніж мільйон фунтів”, — коментує гість ефіру.

За його словами, завжди знайдуться компанії, які готові вдатися до цих порушень, проте вони не зможуть перевезти значні обсяги. Крім того, він наголосив, що попиту на російську нафту та нафтопродукти більше не стане, навіть якщо будуть задіяні всі “сірі” схеми.

“Адже Китай не візьме більше, ніж може, і Індія не візьме більше, ніж може, ніж треба. А їм не потрібно більше”, — наголосив він.

Уже зараз, за словами Рябцева, російська нафта продається на межі собівартості, а в деяких випадках нижче за собівартість.

“І це процес, який не зупинити, ніхто з “сірих” компаній не братиме нафту, не закладаючи величезних фінансових ризиків. Для того, щоб такий танкер найняти, необхідно буде заплатити його власникам суму, я думаю, може навіть еквівалентну вартості самого танкера. Тому що будь-якої миті його можуть конфіскувати за порушення правил”, — зазначив експерт.

За його словами, на такі порушення не підуть великі компанії, особливо пов’язані з державою. Це означає, що Росії не вдасться перенаправити більше, ніж чверть від обсягу забороненого експорту іншим споживачам. Крім того, РФ не зможе отримувати тих прибутків, які вона отримувала до цього.

Геннадій Рябцев зазначив, що до введення санкцій танкери, які перевозили російську нафту, робили 20-30 ходок на рік, оскільки порти призначення були близько. Тепер РФ відправляє нафту до Південно-Східної Азії, що займає 120-130 діб. Таким чином танкер у кращому разі зможе зробити 3 ходки за рік.

Читайте також: Росія обходить нафтові санкції, використовуючи громіздкі сірі схеми — розслідування FREEДОМ (ВІДЕО)

Прямий ефір