Росію найближчими роками чекає масштабний літакопад — прогноз експерта

Богдан Долінце. Скріншот: uatv.ua

Кількість відмов російської авіаційної техніки продовжує зростати очікувано. Тільки за перший місяць року зафіксовано близько 20 офіційно відмов, швидше за все, за весь 2024 рік їхня кількість може становити понад 200. Ключовими залишаються ті самі проблеми шасі, двигунів, які є найкритичнішим елементом літака. На цьому наголосив в ефірі телеканалу FREEДОМ експерт з питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долінце.

“Якщо ми говоримо конкретно про компанію S7 Airlines, яка мала відповідні збої з двигунами, тільки за січень з чотирма літаками. Ця компанія експлуатувала саме літаки Boeing, і це говорить про те, що компанія Boeing та їхні постачальники на сьогоднішній день забезпечують ретельніший, ефективніший контроль саме за чинними санкціями”, — каже експерт.

На авіаринку в РФ зростає дефіцит запчастин, що призведе до скорочення внутрішніх перевезень та збільшення їхньої вартості, упевнений спікер. А відмови двигунів, що почастішали, — ключовий фактор, який може провокувати авіаційні катастрофи. Долінце вважає, що ефект накопичується, і в РФ у майбутньому частіше відбуватимуться авіакатастрофи.

“Кількість відмов рано чи пізно переросте у якість, і ми побачимо авіаційні катастрофи. У Радянському Союзі наприкінці 80-х відбувався так званий літакопад, коли велика кількість літаків фактично кілька років або розбивалася, або падала з жертвами, зокрема з льотчиками. Це чекає і РФ. Скільки для цього років знадобиться, поки незрозуміло, але ця пружина продовжує стискатися і в якийсь момент вона дуже вдарить… Після аварій фактично багато літаків, швидше за все, залишаться під парканом, вони не зможуть літати. І є ймовірність, що навіть, умовно кажучи, після низки авіакатастроф, пов’язаних з неякісним та неправильним обслуговуванням тих чи інших типів літаків, базових для російських авіаперевізників, російські авіакомпанії можуть втратити до половини флоту буквально за кілька місяців. У зв’язку з тим, що їх просто буде заборонено до експлуатації”, — прогнозує експерт.

Читайте також: Концепції 40-річної давності, неекономічні та застарілі — як Росія намагається замінити західні літаки своїми, пояснив авіаексперт

Прямий ефір