Росія щодня втрачає мільйони доларів завдяки ліміту цін на нафту. Нафтовий ковпак обходиться РФ у 172 млн дол. на день. Про це пише агентство Bloomberg з посиланням на звіт Гельсінського центру досліджень енергетики та чистого повітря. Водночас Кремль продовжує витрачати мільярди на війну проти України, повідомляє FREEДОМ.
Доходи Росії від нафти і газу можуть знизитися на третину цьогоріч. Санкції, закриття європейських ринків, обмеження цін на енергоресурси підривають російську економіку.
“Російський бюджет дуже здорово недоотримує, і чим довше триватиме подібне обмеження, тим реально зменшуватимуться доходи російського бюджету. За попередніми оцінками, загальне надходження нафтодоларів до російського бюджету становить близько 35%. Ось, рахуйте, що, як мінімум, на 20-25% ці суми будуть меншими”, — сказав виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин.
Уже зараз Кремль втрачає 172 млн дол. на день завдяки ліміту цін на нафту. А після 5 лютого, коли обмеження поширяться і на нафтопродукти, бюджет Росії щодня недоотримуватиме по 280 млн дол.
“Цілком очевидно, що цей рік буде досить важким для російського бюджету. Росія втратила свій преміальний ринок як для нафти, так і здебільшого для газу”, — зазначила незалежна аналітикиня, колишня співробітниця московського Центробанку Олександра Прокопенко в коментарі виданню Politico.
Внаслідок санкцій експорт російського газу знизився в півтора раза — від 250 до 140 млрд кубометрів. Зі скороченням експорту падає і видобуток, адже зберігати енергоресурси ніде. І Росії доведеться закривати родовища. Мільйони росіян залишаться без роботи.
“Незатребувані всередині країни ні природний газ, ні нафтова сировина, і це означає, що цьогоріч обсяги видобутку газу продовжуватимуть скорочуватися. Насамперед постраждають європейські регіони РФ. Це Татарстан, Башкортостан. Скорочення видобутку торкнеться Ханти-Мансійського і Ямало-Ненецького регіонів, до того ж це може призвести до того, що відбудеться відтік населення з цих регіонів”, — коментує експерт з питань енергетики Геннадій Рябцев.
Експерти впевнені, Росія не зможе повернутися до довоєнних обсягів експорту. Знайти покупців на газ неможливо. Газопроводи федерації орієнтовані на постачання до Європи, а країни ЄС різко скоротили споживання блакитного палива з Росії. Надії на “Силу Сибіру” — трубопровід до Китаю — теж немає. Пропускна здатність його невелика.
“Збільшити експорт зниженого газу РФ не в змозі, оскільки “Газпром” проґавив той момент, коли потрібно було будувати флот газовозів, вони вважали, що це марна трата коштів. А тепер ні технологій великотоннажного скраплення, ні флоту газовозів газова галузь РФ не має. Запал, коли індійські компанії почали купувати російську нафту, він швидко минув, і зараз ні Китай, ні Індія не демонструють бажання купувати більше, ніж вони купували в Росії до цього. До того ж логістичні можливості РФ з експорту нафти в південно-азійському напрямку, напрямку Південно-Східної Азії обмежені”, — каже Рябцев.
Разом із цим Кремль нарощує фінансування війни. Боєприпаси, ракети, ремонт техніки, зарплати, забезпечення солдатам і трунні обходяться в мільярди доларів. Тому Путін буде економити — як зазвичай на росіянах.
“Перша ластівка буде в березні, коли запрацюють обидва ембарго. І чим далі, тим воно буде накопичуватися. Звичайно, що наступним етапом буде скорочення обсягів видобутку і зменшення виплат за соцпрограмами. Тому що соціальні програми є альтернативою фінансуванню ВПК. Звичайно, скорочуватиметься фінансування соціальних програм, зменшуватимуться реальні доходи російського населення. Уже торік реальні доходи впали вперше за дуже тривалий період часу. Глибина падіння збільшуватиметься”, — вважає Пендзин.
Утім, Кремль уже давно урізає витрати. Першими під ніж пішли інфраструктурні проєкти. Наприклад, 300 млрд рублів Кремль заощадив на залізниці, точніше на її відсутності. Заморозили на невизначений термін проєкт залізничної магістралі в арктичній зоні “Північний широтний хід”. Порізали і соціальні програми. Навіть ті, які Путін анонсував особисто. Наприклад, виплати на дітей.
Читайте також: Понад 130 аварій за 2022 рік: як санкції вдарили по російській авіації та чи безпечно літати в РФ (ВІДЕО)