Ключова проблема РФ — це не просто зростання критичної кількості відмов та інцидентів в громадській авіації, тому що сьогодні зафіксовано у відкритих джерелах близько 180 інцидентів. Інша важлива проблема — більшість інцидентів продовжують ховати і реальна кількість може бути в кілька разів більшою. Про це в ефірі телеканалу FREEДOM заявив експерт із питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долінце.
Експерт зазначив, що стан з безпекою польотів у РФ і раніше був не дуже в хорошому стані.
“У період з 2000 року по 2021 рік кількість смертей на літаках, які експлуатує російська авіакомпанія, була у 20 разів вищою, ніж, наприклад, кількість смертей на літаках, які експлуатує американська авіакомпанія. Якщо порівнювати з тими самими країнами-сусідами, то рекордсменом для Росії є лише Іран, у якому цей показник удвічі вищий, ніж у Росії. З іншого боку, якщо ми говоримо про авіацію, то авіація не вибачає жодних помилок. За 20 років на російських авіалініях у різних регіонах в авіакатастрофах загинуло близько 1 700 осіб”, — розповів Долінце.
За його словами, за минулий рік обсяги пасажирських перевезень до Росії становили трохи менше 100 мільйонів осіб. Ці цифри виявилися близькими з результатами 2021 року, коли кількість перевезених пасажирів перевищила 100 мільйонів осіб.
Однак Долінце наголошує, що досягнення подібних обсягів стало можливим завдяки значним фінансовим вливанням в авіаційну галузь з боку влади.
“Протягом останнього року в сферу авіаперевезень було направлено понад 4,5 мільярда доларів, призначених для підтримки галузі та запобігання краху пасажиропотоку”, — розповів Долінце.
Долінце також розповів, що Близький Схід залишається найкращим напрямком для росіян, а турецькі аеропорти продовжують служити ключовим мостом для доступу до країн Європейського Союзу. Для подорожей до Америки росіяни використовують китайські аеропорти.
“Однак відзначається усунення частки пасажиропотоку в бік іноземних перевізників. Погіршення якості та обслуговування російських авіакомпаній стало причиною, через яку деякі аеропорти розглядають з обережністю прийом російських авіалайнерів. Цей тренд підтверджує збільшення внутрішніх рейсів російських авіакомпаній, тоді як частка іноземних перевізників на міжнародних напрямках продовжує зростати, включаючи китайські та турецькі авіакомпанії”, — додав авіаексперт.
Нагадаємо, авіаексперти нарахували 15 випадків поломок у цивільній авіації РФ — і це лише за грудень, що минув. Один із останніх випадків стався у Красноярську. Boeing компанії “Аерофлот” мав здійснити рейс до Таїланду, але піднятися в повітря так і не зміг. Про це розповідали російські ЗМІ та Telegram-канали. Літак упродовж 13 годин двічі буксирували на злітну смугу. На борту чекали на зліт 387 пасажирів, з них 18 дітей. Однак у повітря авіалайнер так і не піднявся.