В умовах санкцій, відсутності західного обладнання та браку кваліфікованих кадрів Росія не в змозі проводити ремонт своїх суден — як цивільних, так і військових. У зв’язку з тим, що флот старий, це веде до аварій на морі, потоплення суден. А залежно від того, що перевозив той самий танкер, — і до екологічних катастроф. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів капітан 1-го рангу запасу, заступник начальника штабу Військово-морських сил Збройних сил України (2004-2020 рр.) Андрій Риженко.
Він уточнив, що два танкери “Волгонефть-212” і “Волгонефть-239”, які затонули в Керченській протоці, були настільки старі, що їх ремонтувати не було сенсу.
“Але вони намагалися їх модернізувати, той же “Волгонефть-212”. І це призвело до того, що під час шторму судно просто розламалося по цьому шву, і всі 4 300 тонн мазуту через цей шов вилилися в море. І зараз ці понад 8 тисяч тонн мазуту [двох суден] опинилися на морському дні, і зараз розповзаються по всьому Чорному морю. Зараз ці мазутні плями вже дійшли до окупованого Криму, і до нашого узбережжя підходять“, — констатував Риженко.
Експерт зазначив, що в Росії суднобудування розвалилося після розпаду СРСР. У 2010 році росіяни спробували відновити кораблебудування, щось у них почало виходити, “але теж не так, як вони хотіли”.
Після захоплення Криму 2014 року пішли антиросійські санкції, які серйозно вдарили по військовому кораблебудуванню. А з 2022 року, коли почалася широкомасштабна агресія, санкції розширилися до компонентів і для цивільних суден. Росія намагається знаходити компоненти в обхід санкцій, але за сірих схем їхня вартість зростає в рази.
“Дуже дорого виходить. І зараз їм вигідніше, наприклад, замовити сухий док у Туреччині (це коштуватиме вдвічі дешевше), ніж вони будуватимуть його у себе. Тому що у РФ старі виробничі потужності, людей там не вистачає. І Росія так і не відновила повний закритий цикл виробництва всього необхідного для свого цивільного флоту”, — резюмував Риженко.
Читайте також: Скільки танкерів, який дохід: деталі формування тіньового флоту РФ повідомив Риженко
Як повідомлялося раніше, під час шторму в Керченській протоці 15 грудня затонули російські танкери “Волгонефть-212” і “Волгонефть-239”. Сумарно судна перевозили понад 9 тис. тонн мазуту, понад 3 тис. тонн — опинилися в морі.
У підсумку в прибережних водах утворилися мазутні плями, частину нафтопродуктів винесло на берег, унаслідок чого в прибережних зонах окупованого Криму і в Краснодарському краї Росії оголосили режим надзвичайної ситуації.
У районі аварії російських танкерів у Чорному морі сталася масштабна екологічна катастрофа. Через розлив мазуту майже вся підводна фауна в зоні лиха знищена.
Читайте також: Найбільша екологічна катастрофа в Чорному морі через кричущу недбалість влади РФ: наслідки складно спрогнозувати