Російські авіакомпанії продовжують шукати, і знаходять шляхи обходу експортних обмежень, — журналіст-розслідувач

Станція метро "Аеропорт Внуково" в Москві. Фото: gettyimages.com

Російські авіакомпанії знаходять шляхи обходу експортних обмежень, використовуючи паралельний імпорт для запчастин авіаційної техніки Boeing і Airbus. Так, Росія з лютого 2022 року по березень 2023 року закупила оригінальні запчастини для літаків Boeing і Airbus на суму 18 млрд рублів. Про це сьогодні, 22 жовтня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів журналіст-розслідувач видання “Важные истории” Роман Романовський. 

“Росія і російські авіакомпанії почали шукати, власне, обхідні шляхи. І керівництво російських авіакомпаній у спеціальному інтерв’ю підтверджували, що вони намагаються використовувати технологію паралельного імпорту”, — сказав він. 

Інакше кажучи, існують посередницькі компанії, чи то одна організація, чи то ланцюжок із кількох компаній, каже журналіст-розслідувач.

“Це компанії, які Росія вважає дружніми. Усе дуже просто: вони нібито купують запчастини для себе, або для поставок в інші країни, не Росію, але потім ці запчастини опиняються в Росії. Так, у нашому матеріалі йдеться про те, що у Росії вийшло закупити оригінальних запчастин Boeing і Airbus на 18 млрд рублів, що досить багато”, — розповів він.

Романовський нагадав, що в США і Євросоюзі передбачена кримінальна відповідальність за порушення експортних обмежень. 

Але важливо, щоб самі уряди були зацікавлені в боротьбі з обходом санкцій.

“Великої зацікавленості в цьому немає. І я можу зрозуміти, чому: ланцюжки складно розплутувати. Тобто, є якісь, умовно, офшорні юрисдикції, в яких не завжди просто дізнатися, хто є бенефіціаром цієї компанії. А коли ці ланцюжки створюються, то, часто йде якась підробка документів, яку теж складно відстежити”, — пояснює він. 

Журналіст наголосив, що важливо, щоб і виробники контролювали, кому вони постачають свої запчастини і як вони використовуються.

“Насамперед, Boeing і Airbus мають дивитися, кому вони їх продають, — у їхніх силах зажадати правильний документ і простежити, куди пішли запчастини. Так, на це потрібно витратити більше сил і часу, але цим можна займатися. При цьому, що ми бачимо? Американська компанія Boeing говорить про те, що, ну, начебто, ми в Росію нічого не поставляємо, а за постачальників ми відповідальність нести не можемо. Тобто, ми в першій ланці нікому нічого не продавали, а що далі відбувається, ми відстежувати не можемо. Насправді всі вони можуть відстежувати, було б бажання це робити”, — підсумував Роман Романовський.

Читайте також: Російські цивільні літаки будуть падати, — авіаексперт

Нагадаємо, російські авіакомпанії літають переважно на літаках Airbus і Boeing, яким заборонено вести бізнес у РФ. Після повномасштабного вторгнення Росії в Україну Москва незаконно привласнила собі борти цих компаній.

Читайте також: Кожен політ як російська рулетка: цивільна авіація РФ страждає через санкції (ВІДЕО)

Прямий ефір