До повномасштабної війни РФ проти України 95% пасажирських авіаперевезень у країні-агресорі виконувалося на літаках іноземних компаній. Після початку вторгнення західні авіакомпанії відкликали свої ліцензії. Як наслідок Росія стала однією з чотирьох країн, цивільну авіацію якої позначено “червоним прапорцем” небезпеки. Про це сьогодні, 19 січня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів авіаексперт, провідний науковий співробітник Державного музею авіації імені Антонова Валерій Романенко.
“Якщо ви вкрадете у сусіда автомобіль, сусід не поділиться з вами запчастинами, які лежали у нього в гаражі до цього автомобіля. А це в точності ситуація, як вийшло з літаками. Тому що 63% парку російської авіації, на якій, до речі, виконувалося 95% пасажирських перевезень, — це літаки іноземних авіакомпаній. Після того, як Росія їх перереєструвала і привласнила, одразу ж Захід ввів заборону на постачання будь-яких запасних частин до цих літаків, відкликав усі ліцензії в обслуговуючих центрів, які виконували ремонт і технічне обслуговування цих літаків”, — сказав він.
У результаті, за словами експерта, Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) у вересні 2022 року оголосила Росію країною, в якій безпека польотів відзначена “червоним прапорцем”, тобто абсолютно на недостатньому рівні.
“Із 193 членів цієї організації (основної організації цивільної авіації у світі) тільки чотири мають такий червоний прапорець. Це Бутан — гірська країна, в якій на гірський аеродром взагалі приземлитися медаль потрібно давати. Демократична Республіка Конго та Ліберія — африканські країни, у яких рівень технічного обслуговування літаків вкрай низький. І в цій же прекрасній компанії перебуває російська авіація”, — пояснив Романенко.
Читайте також: Нові аварії: цивільні літаки в РФ постійно ламаються (ВІДЕО)
Нагадаємо, як розповів експерт з питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долінце, Російська Федерація фактично покинула міжнародний ринок авіаційних перевезень. Російські авіакомпанії виживають тільки завдяки внутрішнім перевезенням, тоді як міжнародні перевезення покриваються іншими країнами, які продовжують літати у РФ.