РФ шукає вигідні способи просування своїх наративів у світі — у США намагається отримати контроль над мережею теле- і радіостанцій, — Дейниченко

Ілюстрація: pixabay.com

Російська пропаганда намагається отримати контроль над американськими теле- і радіостанціями, щоб поширювати вигідний для РФ контент напередодні виборів у Сполучених Штатах. Про це сказав співзасновник, виконавчий директор інтернет-проєкту StopFake Руслан Дейниченко в ефірі телеканалу FREEДОМ сьогодні, 20 березня.

“Кремль стоїть за зусиллями над отриманням контролю над мережею місцевих радіостанцій у США. Вони роблять дуже активні спроби, щоб купити ці радіостанції або підкупити їх для того, щоб поширювати вигідний Росії контент. І це відбувається у фоновому режимі, тому що не дуже багато уваги цьому приділено. І власники радіостанцій, місцевих телевізійних станцій дуже охоче погоджуються на таку співпрацю, позаяк для них це гроші. На багатьох місцевих радіостанціях не вистачає рекламних коштів, щоб фінансувати діяльність. Тому дуже великий ризик, що радіо-, телестанції почнуть мовити вигідний Росії контент”, — зазначив експерт.

Те ж саме відбувається і в інших країнах, каже Дейниченко. У Європейському Союзі, попри те, що формально заборонено мовлення на супутниках, росіяни знаходять інші лазівки.

“Вони маскуються під інші сайти, реєструють сотні сайтів з іншими назвами і поширюють вигідний контент. Це такі перегони, за якими дуже складно встежити. Кожен день можна реєструвати нові сайти, розкручувати їх, просувати за допомогою реклами. Формально дуже важко наздогнати такі зусилля. А те, що Росія робить їх, це очевидно”, — сказав Дейниченко.

Він акцентував, що в кожній країні вони шукають якусь свою нішу, найвигідніший і найоптимальніший спосіб поширення пропаганди для впливу на людей.

“У США, як я сказав, може бути використання соцмереж, місцевих радіостанцій. У якихось інших країнах, у Латинській Америці, наприклад, можуть бути інші підходи для просування проросійських нормативів. Там вони підкуповують місцеві станції, використовують іспаномовні медіа, португаломовні, щоб потім ці наративи просувати і таргетувати аудиторії в тому ж Європейському Союзі, для європейців. В Іспанії, наприклад, цей контент не виглядатиме російським, а, скажімо, латиноамериканським, аргентинським, мексиканським чи ще якимось. Тобто фактично в такий спосіб вони приховують походження цього контенту”, — зазначив гість ефіру.

Він також акцентував, що РФ у такий спосіб намагається не лише впливати на іноземну аудиторію, але й цілеспрямовано посіяти хаос у тій чи іншій країні. Наприклад, у Сполучених Штатах.

“Ситуація, яка зараз склалася в США напередодні виборів, дуже вигідна для російських пропагандистів. Хоча при владі перебувають політичні сили, які підтримують Україну, але за фактом, зараз підтримки немає, тому що вже настала ситуація якогось хаосу, протистояння в Конгресі. І це саме те, що вигідно Росії”, — резюмував Дейниченко.

Читайте також: Розхитати внутрішні протиріччя: російські плани з дестабілізації всередині українського суспільства обговорили експерти

Як повідомлялося раніше, російська пропаганда в Африці була ще з часів Радянського Союзу, а з початком повномасшатабного вторгнення РФ в Україну кремлівські пропагандисти на континенті активізувалися.

Читайте також: Росія веде інформаційну війну проти Європи: у чому головна мета Кремля (ВІДЕО)

Прямий ефір