РФ хотіла потопити в Каспійському морі підбитий азербайджанський авіалайнер, щоб приховати сліди свого злочину, — думка Снєгирьова

Дмитро Снєгирьов. Фото: rozmova.wordpress

РФ намагалася потопити підбитий авіалайнер Embraer 190 авіакомпанії Azerbaijan Airlines, що виконував рейс “Баку — Грозний” (JS-8432) над Каспійським морем, щоб приховати ознаки ураження своїми засобами протиповітряної оборони (ППО). Про це сьогодні, 27 грудня, в ефірі телеканалу FREEДOM розповів військово-політичний експерт Дмитро Снєгирьов.

За словами військового експерта, є маса незаперечних доказів того, що пасажирський літак Azerbaijan Airlines, який виконував рейс “Баку — Грозний”, збила російська протиповітряна оборона.

“Є дані об’єктивного контролю, які підтверджують роботу російської системи ППО в районі аеродрому “Грозний”. За даними самої російської сторони, у цей момент здійснювалася атака українських безпілотних літальних апаратів на законні військові цілі на території Чеченської Республіки. РФ підтвердили факт роботи ППО, зокрема, зенітно-ракетного комплексу “Панцир” і системи радіоелектронної боротьби. Саме з цим пов’язане вимкнення приладів навігації літака, що зазнав аварії. Також зафіксовано дані, які свідчать про ураження літака елементами ЗРК “Панцир”, — розповів Снєгирьов.

Він додав, що також є зйомка всередині самого авіалайнера, яку робили пасажири. Вона свідчить про те, що йдеться не про зіткнення зі зграєю птахів, а саме про навмисне збиття цивільного судна.

“Йдеться про те, що на момент атаки українських БпЛА, згідно з уже запровадженими нормами безпеки на території РФ, закривається повітряний простір (план “Ковер”, — ред.) з метою недопущення подібних епізодів, тобто ураження засобами ППО цивільних авіалайнерів. Однак заява російської сторони про нібито закритий повітряний простір — це відверта маніпуляція. Прекрасно розуміючи наслідки роботи російської системи ППО, російська влада робить кроки, які свідчать про те, що вони намагалися знизити можливість подальшої ідентифікації ураження авіасудна саме російськими системами ППО. З цим і була пов’язана заборона на посадку в аеропорту Махачкали й переадресування в район Каспійського моря. Тобто, я так розумію, росіяни хотіли обрубати всі кінці, тобто втопити підбитий авіалайнер над Каспійським морем, щоб знизити до мінімуму можливість об’єктивного розслідування причин аварії цього авіасудна”, — вважає військовий експерт.

Він зазначив, що цей злочин з боку РФ класифікується як воєнний.

“Йдеться про воєнний злочин, тобто, збиття цивільного авіалайнера це класифікується як воєнний злочин. Ще раз наголошу — не був закритий повітряний коридор. Тобто російська влада прекрасно розуміла наслідки для авіалайнера. І до того ж ідеться про те, що російська влада робила кроки, я ще раз наголошую, які свідчать про спробу приховування дійсних причин авіакатастрофи, а це свідчення навмисного характеру дій російської влади. Тобто говорити про випадковість або про збіг дій, або про непрофесіоналізм дій російської ППО, на цей момент підстав немає. Тому цілком логічно, що азербайджанська сторона вимагає від російської визнання офіційного факту збиття свого судна та виплати компенсацій як загиблим членам екіпажу, так і пасажирам, які перебували на борту цього авіалайнера”, — підсумував Дмитро Снєгирьов.

Читайте також: Катастрофа літака Azerbaijan Airlines у Казахстані — розслідування триває (ВІДЕО)

Прямий ефір