Кремль має намір створити “єдиний інформаційний простір” на тимчасово окупованих територіях України. Причина — у РФ розуміють, що повною мірою їх не контролюють: там продовжується робота підпілля, партизанів, українські спецслужби отримують інформацію про переміщення російської військової техніки. Це пов’язане зі ставленням місцевого населення до війни та окупантів. Саме це ставлення, тобто свідомість людей, і має намір змінити Кремль. Про це у прямому ефірі телеканалу FREEДОМ заявив соціолог, експерт із комунікацій Міжнародного центру протидії російській агресії Дмитро Громаков.
Він зазначив, що російських наративів на тимчасово окупованих територіях України більше, ніж українських. Їхня ефективність — “питання стійкості свідомості”, проте, безумовно, російська пропаганда значно більше впливає на мешканців окупованих територій, ніж на решту українців.
“Тут питання полягає в тому, щоб підтримувати постійний контакт із цими людьми, щоб забезпечувати роботу інформаційних ресурсів у необхідних форматах на необхідних частотах для того, щоб можна було максимально накривати своїми інформаційними ресурсами ці території”, — додав гість ефіру.
На його думку, Кремль, плануючи переформатування інформаційного простору, має намір змінити ідентичність українців на захоплених територіях, як і намагається змінити ідентичність депортованих українських дітей. Водночас експерт сумнівається, що це можливо.
“Бажання росіян керувати медіаповісткою та інформаційним простором на окупованих територіях пов’язане з тим, щоб змінити й ідентичність цих людей. Чи вийде це у них? Я думаю, навряд. Якщо не вдалося змінити свідомість цих людей за 70 років радянської пропаганди, то змінити цю свідомість та ідентичність людей за 2-3 роки активних бойових дій на цих територіях навряд чи вдасться. А за активних дій української сторони це практично нереально. Тому це [створення єдиного інформаційного простору] необхідність, яку вони усвідомлюють, але ще не розуміють, як це практично виконати”, — прокоментував Громаков.
Експерт із комунікацій також зазначив, що пропаганда, яку РФ веде для внутрішньої аудиторії, відрізнятиметься від тієї, що Кремль запропонує мешканцям окупованих територій України. Росіяни намагатимуться “затерти або якось пояснити ті історичні факти, які вже відомі цим людям і на основі яких формувався їхній світогляд”.
“Змінити цю історію можна лише в один спосіб, яким росіяни діяли завжди — й 1918 року, захоплюючи території, коли був “червоний терор”, і в 1930-х, коли була колективізація — тероризувати, вбивати й топити в крові”, — підсумував Дмитро Громаков.
Читайте також: Як Кремль контролює інфополе у РФ — нові форми путінської цензури (ВІДЕО)
Раніше повідомлялося, що Росія щорічно витрачає десятки мільярдів рублів на пропагандистські фільми, серіали, медіапроєкти та відеоігри — так званий “патріотичний контент”. З початком російського повномасштабного вторгнення в Україну потреба у пропаганді війни в Росії зросла. Згідно з медіадослідженнями, з 2013 року в РФ основний новинний порядок денний — події в Україні. Активно просуваються наративи про нацистів, “першу армію світу”, велич російської нації й про те, що Захід несе небезпеку для Росії.
Читайте також: Пропаганда — звичне середовище для російського громадянина, — Фельштинський