“Рамштайн-13” розставить крапки над i у питанні надання Україні F-16 — деталі від Романенка

Винищувачі F-16. Фото: unsplash.com

Авіаційна коаліція працює: Україні нададуть винищувачі F-16, залишилося лише залагодити логістичні питання. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ сказав авіаційний експерт, провідний науковий співробітник Державного музею авіації ім. О. К. Антонова Валерій Романенко.

Він зазначив, що від тринадцятої зустрічі Контактної групи з питань оборони України (“Рамштайн-13”) очікується вирішення питань, пов’язаних із постачанням Україні цих багатофункціональних винищувачів.

“Цей “Рамштайн” уже має розставити крапки над i. Якщо раніше просто говорили про політичне розв’язання проблеми — ось воно. Якщо раніше говорили, яким чином це зробити, цей шлях вирішення — ось він. Нам надають винищувачі країни, які переходять на F-35. А залишилося просто розставити віхи й розкласти все по поличках. Тобто хто буде готувати пілотів, які конкретно країни, в якій кількості, в які терміни будуть передавати ці літаки, де будуть проходити підготовку пілоти і де будуть ремонтні центри, які зможуть робити серйозний ремонт, не поточний, а якийсь, ну, хоча б середній ремонт цих літаків, чи якісь чеки, які літак має проходити раз на якийсь період, там раз на місяць, раз на три місяці”, — сказав Романенко.

Він прогнозує, що використовувати в боях F-16 Україна зможе в кращому разі наприкінці зими.

“У бою використовувати — добре, якщо наприкінці зими, тому що напівнавчених льотчиків… Вибачте, у бою не вчать льотчиків. Це радянський метод: у бою навчатися стріляти або в бою навчатися освоювати тактичні прийоми. Ну, впустять нам ці всі літаки, і результат буде — ганьба одна. Вчити треба належним чином. І вчити, звісно, не у встановлені в мирний час терміни. Але авіаційні фахівці, представники повітряних сил, вони чітко сказали — приблизно пів року. І я скоріше вірю в ці терміни, я скоріше вірю їхнім словам, тому що це люди, які реально розбираються в тому, що вони говорять”, — вважає Романенко.

Він вважає, що поточне обслуговування літаків здійснюватиметься в техніко-експлуатаційних частинах українських авіаційних підрозділів. Для перевірок складнішого рівня, ймовірно, будуть створені якісь центри, які зможуть, наприклад, замінити двигун, замінити частину обладнання або пошкоджені елементи.

“Але якщо знадобиться серйозний ремонт, то нам доведеться перевозити ці літаки або в Польщу, або прямо в Бельгію. Припустимо, модернізацію проводити серйозну — до Бельгії на авіаскладальний завод. Тобто все це не настільки далеко, це не в Сполучені Штати возити ці літаки. Тобто буде поетапно, ремонт літака і обслуговування літака буде в міру складності ремонту зсуватися на Захід. Менш складні ремонти проводитимуться на нашій території, більш складні — вже доведеться звертатися до виробників”, — сказав експерт.

Читайте такожПерший список визначено: нюанси підготовки українських пілотів на F-16 розповів Ігнат

Нагадаємо, нова зустріч глав Міноборони країн-союзників України у форматі “Рамштайн”, де обговорюється надання країні військової допомоги, відбудеться 15 червня.

Україна розраховує сформувати п’ять ескадрилій F-16 — по 12 літаків у кожній. 60 літаків — це набагато менше, ніж сьогодні залишилося у Росії. Водночас можливості F-16 вищі, ніж у будь-якого бойового літака РФ. І він є найкращим для України як з погляду експлуатації, так і з погляду розв’язання актуальних завдань. 

Прямий ефір