Прощальні санкції Байдена вдарили по можливостях РФ продавати нафту — аналіз економіста

Ілюстративний колаж: Facebook

Санкції, які нещодавно запровадили США та Британія, досить серйозно вдарили по можливості росіян використовувати тіньовий танкерний флот для продажу своєї нафти. Про це сьогодні, 23 січня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів економіст Олег Пендзин.

Він зауважив, що Російську Федерацію зі світового нафтового ринку ніхто не викидав. Росія має можливість торгувати нафтою в рамках максимальної ціни, яка встановлена на сьогодні, — 60 дол. за барель.

“Ніхто й не порушував питання про те, щоб Росія повністю пішла з цього ринку, тому що в іншому разі вийшов би перекіс на пропозицію і, як наслідок, світові ціни могли б досить здорово піднятися. Усі обмеження, які були введені американською адміністрацією, згодом, після ухвалення цього рішення, їх підтримала Британія, найімовірніше, ми побачимо аналогічні рішення в 16-му пакеті санкцій, які точно ухвалить Європа ближче до 24 лютого, до річниці початку активної фази бойових дій… Усі ці санкції, спрямовані проти тіньового танкерного флоту й проти тіньової нафти, яку росіяни продають в обхід встановленого прайс-кепа”, — сказав економіст.

Пендзин пояснив, чому світ бачить велику проблему у використанні тіньового танкерного флоту.

“Річ у тім, що той танкерний флот, який обслуговує тіньовий продаж російської нафти, досить низької якості, це, по суті, брухт, який було витягнуто з відстійників, щоб забезпечити роботу з тіньового продажу нафти. Стан цих танкерів настільки поганий, що є досить високий ризик катастроф, які можуть призвести до екологічних проблем у тих акваторіях, якими ці танкери ходять. А якщо врахувати, що 75% тіньового танкерного флоту ходить Балтійським морем, то, природно, абсолютно зрозуміла досить велика стурбованість європейських країн, які вважають Балтику своїм внутрішнім морем”, — зазначив він.

За словами Пендзина, досить яскравим прикладом стала ситуація з тіньовим танкером, який своїм якорем зачепив електрокабель, що з’єднує Естонію і Фінляндію.

“Цей танкер був доставлений у фінський порт. Для проведення розслідування було проведено технічний огляд цього корабля, який виявив 32 критичних порушення безпеки, власне, які не дають можливості вийти цьому кораблю в море. 32 принципові, скажімо, проблеми. Ось, уявіть собі, в якому технічному стані ходять ці кораблі”, — сказав він.

Економіст наголосив, що американські санкції передбачили подібні проблеми, запровадивши справді серйозні обмеження не лише на нафтовидобувні компанії та тіньовий танкерний флот, а й на ті російські страхові компанії, які страхують ці кораблі, й, водночас, за заявами європейських політиків, точно будуть не в змозі відшкодувати всі збитки, пов’язані з екологічною катастрофою в разі аварій цих танкерів у Балтійському морі.

“Останні санкції Байдена підтримані і британцями, і європейцями, й вони вже досить серйозно вдарили по можливості росіян через тіньові танкери продавати свою нафту. Санкції, які запровадили американці, вже призвели до того, що низка китайських портів відмовилися приймати танкери. Індійці активно шукають альтернативи постачанню російської нафти. Тобто це реально може вдарити по обсягах експортних поставок російських енергоносіїв, що природно призведе до падіння доходів російського бюджету в принципі. Падіння експортного виторгу вже на сьогодні досить велике, тож я думаю, що це перша ластівка ось тих проблем, про які говорив Трамп, коли описував перспективи переговорів із Путіним”,— сказав Пендзин.

Читайте також: США можуть посилити санкції проти РФ — розбір експертів (ВІДЕО)

Раніше політолог, голова Центру аналізу та стратегій Ігор Чаленко заявив, що окремі рішення 47-го президента США Дональда Трампа обернуться проблемами для Росії.

Прямий ефір