Проблеми в роботі морського коридору назвав Мартишев

Судно JOSEPH SCHULTE. Фото: Facebook/Олександр Кубраков

Щоб Україні повністю перейти на морський експорт, необхідно залучити порт у Миколаєві. Крім того, мінування моря і загрози атак на судна і портову інфраструктуру знижують кількість потенційних суден, які можуть проходити морським коридором. Про це сьогодні, 9 січня, в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив аналітик Центру досліджень продовольства та землекористування Київської школи економіки Павло Мартишев.

За його словами, міжнародні перевізники більше бояться атак щодо порту.

“Усі ризики закладаються у вартість фрахту, у вартість страховки, тому дійсно, багато в чому це знижує рентабельність морських перевезень. Потрібно враховувати, що фактор логістики зараз більш важливий у контексті вартості логістики, тому що світові ціни активно знижуються. У нас рекордний урожай у деяких регіонах планети, тому дійсно нам важливий кожен долар, який ми отримуємо за наше зерно”, — зауважив Мартишев.

Він акцентував: зараз морський експорт стає безальтернативним.

“І, до речі, ми можемо бачити, що, приміром, у грудні відвантаження через той самий Дунай знизилися, всі пішли в морські порти, і ми поступово наближаємося до ліміту перевантаження потужностей за трьома портами, які зараз відкрито, — “Одеса”, “Чорноморськ”, “Південний”. Щоб перейти повністю на морський експорт, нам потрібно залучити Миколаївський порт. Тоді ми можемо реалізувати експортний потенціал з низькими логістичними витратами”, — повідомив аналітик.

Читайте також: Україна не дає можливості Росії повністю контролювати Чорне море — подробиці (ВІДЕО)

Нагадаємо, за п’ять місяців функціонування тимчасового морського коридору Україна успішно експортувала майже 15 мільйонів тонн вантажів, з них 10 мільйонів тонн становить агропродукція.

Прямий ефір