Прагнення Румунії посилити контроль над небом похвальне, але поки що не можливо реалізувати на практиці — думка Хазана

Прапор Румунії. Фото: gettyimages.com

Уряд Румунії схвалив законопроєкт, який дасть змогу посилити контроль використання національного повітряного простору. Йдеться про літаки й безпілотники, які несанкціоновано залітають на територію країни, пояснили в уряді. Насправді те, що ухвалено на законодавчому рівні в Румунії, викликає дуже багато запитань, бо це рішення в реальності не може бути реалізовано. На цьому сьогодні, 15 грудня, в ефірі телеканалу FREEДOM акцентував президент Української авіаційної асоціації пілотів і власників літаків The Aircraft Owners and Pilots Association, український авіатор, волонтер Геннадій Хазан.

“Моя особиста думка: Румунія зараз займається тим, щоб показати Європі та всьому світу, що вони ухвалили якесь важливе рішення. Але це рішення на практиці реалізовано бути не може”, — констатував авіатор.

Він аргументував свою позицію.

“Згідно з оприлюдненою інформацією, ухвалювати рішення про знищення цілі буде Рада оборони. Це означає, коли системи ППО дають інформацію про те, що якась повітряна ціль перетнула повітряний простір Румунії, має зібратися Рада оборони, яка ухвалюватиме рішення збивати цю ціль чи ні. Це дуже довга процедура. Насправді від фіксації цілі до її знищення мають проходити лічені хвилини. А це говорить про те, що мають бути виконані правильні процедури”, — пояснив експерт.

Він додав, що також не враховано кілька важливих нюансів.

“Наприклад, коли йде судно, яке не можна уніфікувати, тобто йде з вимкненим або несправним відповідачем через якусь аварію, воно може бути знищене. Є ще один нюанс: у загальних правилах використання повітряного простору для цивільної авіації прописано, що ці судна мають право не користуватися відповідачами. Їх теж будуть знищувати? Тобто в цьому питанні сьогодні я бачу неозброєним оком більше запитань, ніж відповідей. І я б із великою радістю поспілкувався і з військовими, і з цивільними, які ухвалювали ці правила”, — додав президент Української авіаційної асоціації пілотів і власників літаків The Aircraft Owners and Pilots Association.

Він розповів, що свого часу з подібними проблемами зіткнулися в Україні, але зараз усі ці проблеми успішно усунуті.

“З українськими військовими я подібними речами займаюся понад 15 років. На своєму особистому досвіді можу розповісти, що ми теж зустрічалися з подібними неузгодженостями. Кожен пункт ретельно допрацьовували до ідеального стану, коли Військово-повітряні сили України могли точно розуміти, що в повітрі перебуває фізичний об’єкт, який не пілотується людиною. І тоді в дію входять інші процедури ухвалення рішення на його знищення. А тут, я повторюся, більше запитань, ніж відповідей насправді”, — резюмував Геннадій Хазан.

Читайте також: Як далекобійність України змінила хід бойових дій — розбір (ВІДЕО)

Прямий ефір