Подорожчання палива в РФ уже позначилося на кінцевому споживачеві — подробиці від Закревського

Андрій Закревський. Фото: Facebook

Дефіцит бензину в Росії настав ще в серпні минулого року, до ударів по російських нафтопереробних заводах (НПЗ). Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив голова правління Асоціації “Нафта і Газ України” Андрій Закревський.

“Дефіцит настав ще в серпні минулого року, коли бензин та дизель просто зникли в деяких регіонах Росії. І тоді ще не було ударів по НПЗ, але вже вони підійшли до краю зі зрізання ось цих піків споживання, які в них там були пов’язані з посівною, з тим, що люди переміщалися тощо. Тобто ми вже бачимо інший момент. Ми бачимо, що переробка по НПЗ вдарила не тільки по бензинах та дизелю, вона вдарила по авіаційній промисловості, як і було передбачено. Почали економити на зльоті та посадці. Збільшилася кількість авіаційних інцидентів у Росії на початку зими. А зараз доповідається про те, що пілоти починають уже страйкувати, тому що вони бачать, як небезпечно садити літаки в Росії, тому що починається тотальна економія авіаційного палива”, — сказав він.

За словами експерта, йдеться про вплив на військову логістику. Крім того, РФ дійшла до екзотичної ситуації, коли змушена власну нафту переміщати за кордон, а потім повертати звідти перероблені продукти.

Закревський вважає, що влада РФ скористається ситуацією, щоб перерозподілити власність, зокрема заправки.

“Тобто дрібні заправки не збанкрутують, їх просто приберуть до рук. Ми це бачили вже неодноразово в політиці самого Путіна та його оточення. Для них чим гірше, тим краще. І ось ви запитуєте, коли ми побачимо цей дефіцит бензину? Ми його побачимо тоді, коли ці заправки перейдуть раптом або під якусь “Роснефть”, або вони перейдуть під приватні якісь компанії, які просто завдяки цьому відіжмуть собі мережі незалежних заправок”, — сказав він.

Закревський зазначив, що дефіцит палива вже позначився на цінах у Росії.

“Насправді, ось це все подорожчання палива, воно на кінцевому споживачеві вже позначилося… Я здивований, що ця цифра не гуляє Інтернетом, але за статистикою бюджетні відрахування на допомогу нафтопереробним заводам за роки війни становили 58 млрд дол. Тобто 58 млрд дол. доводилося Росії, грубо кажучи, перекладати з однієї кишені в іншу кишеню для того, щоб просто ці НПЗ почали працювати. Звідки беруться ці 58 млрд дол.? Вони беруться з ось цих здорожчань, які пов’язані з харчовими продуктами, з тим, що потребує великої логістики, заморожування під час переміщення або що потребує спеціальних якихось речей. Тобто це прямий вплив того, що в них великі проблеми з ручним управлінням нафтопереробною галуззю, які Росія вже отримала”, — наголосив голова правління Асоціації “Нафта і Газ України”.

Закревський також додав, що деякі нафтопереробні об’єкти РФ не може повністю відновити після атак.

Читайте також: Для російської нафтопереробної галузі почалася чорна смуга — деталі (ВІДЕО)

Нагадаємо, після атак безпілотниками по НПЗ російські нафтові компанії мають серйозні труднощі з ремонтом. Вони не можуть купити необхідні компоненти через те, що корпорації, які обслуговували НПЗ, пішли з Росії, а придбати потрібне обладнання за кордоном не дозволяють західні санкції. За даними агентства Reuters, західні компанії постачали технології та програмне забезпечення для всіх сорока найбільших російських НПЗ протягом 20 років.

Прямий ефір