Пункт пропуску “Угринів — Долгобичув” на українсько-польського кордоні, який зазвичай працював лише для легкового транспорту та автобусів, від сьогодні, 4 грудня, відкривається для руху порожніх вантажівок, зокрема автоцистерн, на виїзд з України. Про це напередодні повідомив віцепрем’єр з відновлення — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков, передає FREEДОМ.
За його словами, у співпраці з Міністерством інфраструктури Польщі, Люблінським воєводством за підтримки Єврокомісії вдалось домовитись про запуск смуги для порожніх вантажівок масою 7,5 т та більше.
“Зараз відкриття “Угриніва” є першим пунктом з переліку заходів, які ми реалізуємо для розблокування кордону, зменшення черг та збільшення пропускної спроможності українсько-польського кордону. Працюємо над тим, щоб якомога швидше зняти блокаду з врахуванням інтересів нашого ринку та держави”, — наголосив Кубраков.
Міністр додав, що поки пункт пропуску працюватиме в тестовому режимі, реєструватись в чергу на перетин кордону не потрібно. Водночас підтримувати порядок руху та допомагати водіям за необхідності будуть співробітники з “Укртрансбезпеки”. Пропускна здатність на добу становитиме понад 100 вантажівок.
Раніше представники відповідальних за інфраструктуру відомств України та Польщі зустрілися у Варшаві та погодили кілька пунктів з метою розв’язання ситуації з блокадою польських перевізників, яка триває з 6 листопада.
Читайте також: Протест перевізників має значні наслідки: про ситуацію на польсько-українському кордоні розповіли в Єврокомісії
Нагадаємо, від 6 листопада триває протест польських перевізників, які блокують рух вантажного транспорту на польсько-українському кордоні. Страйк призвів до повної зупинки руху на трьох прикордонних пунктах: “Дорогуськ — Ягодин”, “Корчова — Краковець” і “Гребенне — Рава-Руська”. Протестувальники пропускають лише одну вантажівку на годину, виняток — фури з гуманітарною допомогою та військовою технікою, які пропускають без перебоїв. Як наслідок на кордоні утворилися величезні затори.
Польські блокувальники висунули шість вимог:
- повернення дозволів для українських перевізників;
- посилення вимог перевезень у межах ЄКМТ (сертифікатів Європейської конференції міністрів транспорту);
- заборона реєстрації в Польщі компаній із капіталом з-за меж ЄС;
- отримання доступу до української системи “Шлях”;
- окремі черги для машин з ЄС у системі “єЧерга”;
- виділення окремих черг для порожніх авто.