Перевезення українських вантажів через Польщу та Румунію: на логістичні особливості звернув увагу аналітик

Павло Мартишев. Фото: facebook.com/pmartyshev

Логістика Румунії та Польщі дуже сильно відрізняються. Про це сьогодні, 9 січня, в ефірі телеканалу FREEДОМ заявив аналітик Центру досліджень продовольства та землекористування Київської школи економіки Павло Мартишев.

“Почнемо з Румунії. Румунія — це той напрямок, який найкраще працює і найкраще працював, коли у нас були заблоковані порти. Потенціал цього напрямку все ще дуже високий, тому що румунська логістика, особливо залізниця, дуже неефективна, як показала практика. Розширення транспортних шляхів до Румунії — це дуже добре. Єдине, можливо, ми впираємося в брак потужностей румунських портів. Я кажу про Констанцу, де є певна квота для українського зерна, і воно має нижчий пріоритет порівняно з румунським зерном. Усе залежатиме від урожаю в Румунії, урожаю в прилеглих до Румунії країнах. Але загалом, звичайно, цей маршрут, дуже позитивний”, — розповів він.

Мартишев зізнався, що не вірить особливо в активний експорт зернових через Польщу.

“Ми зараз бачимо дуже потужне лобі польських фермерів. Це в контексті вступу також України до ЄС начебто дуже хороший сигнал, тому що вони хочуть захистити свій ринок. І там насправді логістика дуже нерентабельна, особливо у світлі того, що зараз у нас подорожчали залізничні перевезення до кордону з Польщею. Якусь частину зернових і олійних, які вирощуються біля польського кордону, можна експортувати. Але це той напрямок, який буде все менш і менш популярним”, — вважає аналітик.

Зазначимо, Румунія будує “Молдовську магістраль”, яка стане новим транспортним коридором для України. Дорога з’єднає Бухарест з українським кордоном. Закінчення будівництва заплановано на кінець 2024 року.

Читайте також: Я впевнений, що ми все це вирівняємо — Зеленський про блокування польсько-українського кордону

Нагадаємо, кандидат політичних наук, експерт-міжнародник Станіслав Желіховський вважає, що блокада польсько-українського кордону для вантажівок — це проблема як Польщі, так і України. Для уряду прем’єр-міністра Дональда Туска одне з першорядних завдань — якнайшвидше вирішити ситуацію, що склалася.

Прямий ефір