Авіація, зокрема F-16, потрібна Україні не тільки для гарантування безпеки. Перевага в повітрі необхідна для деокупації Криму та частини Донбасу. Таку думку сьогодні, 4 липня, в ефірі телеканалу FREEДОМ висловив військовий експерт Валерій Рябих.
“F-16 нам потрібні не тільки для гарантування безпеки повоєнної України і розв’язання питання про створення умов для забезпечення розвитку суспільства. Але також не потрібно забувати, що завдання, які ми зараз розв’язуємо під час наступальної операції зі звільнення територій, не можуть бути виконані в повному обсязі без отримання авіації. Зокрема, авіаційна техніка і перевага в повітрі необхідна, зокрема, і для розв’язання питань деокупації Криму, і тієї ж міської агломерації Донбасу, де без надійного прикриття з повітря і точкового завдання удару авіаційними засобами, розв’язання подібного завдання виглядає досить скрутним”, — сказав він.
На думку експерта, відтягування питань підготовки персоналу та надання авіаційних засобів з боку партнерів України може мати два варіанти.
“Або є певні поки що неузгодженості в позиціях сторін коаліції винищувачів. І поки що не розв’язані всі технічні моменти щодо розподілу обов’язків між усіма партнерами по всіх цих конкретних діях. Або, можливо, на що б ми хотіли сподіватися, подібних розбіжностей немає. І подібні заяви можуть прикривати якісь розв’язання практичних питань, які, ми сподівалися б, уже мали б рухатися. Але все ж таки, найімовірніше, поки що немає такої узгодженості та достатнього розуміння, як розв’язати це завдання. І, найімовірніше, зараз можуть розв’язуватися різні технічні питання, утрясання розподілу обов’язків”, — вважає Рябих.
Експерт пояснив, що про це можна говорити тому, що про це свідчить практика щодо танкової коаліції.
“Дебати щодо розподілу обов’язків, вишукування коштів, які мають надаватися, тривали досить тривалий час, і слід зазначити, що наші партнери, надаючи те чи інше озброєння, передбачають не лише пошуки цих коштів, де їх можна взяти, але й передбачають також питання того, щоб було передане це озброєння в кондиційному стані, щоб потім не доводилося українцям займатися ремонтом цієї техніки. Крім того, продумуються питання забезпечення логістики, постачання всієї номенклатури боєприпасів. І якщо щодо танків цей процес тривав два-три місяці до того моменту, поки було оголошено рішення, то щодо винищувачів, де ситуація в рази складніша, для цього може знадобитися більше часу”, — пояснив Валерій Рябих.
Читайте також: Щонайменше 30 літаків F-16 розраховують отримати Повітряні сили ЗСУ до кінця літа — як вони допоможуть на фронті, пояснив експерт
Нагадаємо, раніше експерт з питань розвитку авіаційного ринку Богдан Долінце розповів, що повноцінна підготовка з нуля одного пілота на Заході коштує 100-115 млн дол. і займає від 2 до 5 років. Перепідготовка — від 1 до 1,5 року.
На думку Долінце, дата передання Україні літаків F-16 зберігатиметься у таємниці до останнього моменту. Однак можна прогнозувати, що на бойове чергування в Україні вони можуть стати наприкінці 2023-го — на початку 2024 року.