Огляд російських танкерів і санкції проти тіньового флоту: ініціативи Європи проаналізував економіст

Олег Пендзин. Фото: uatv.ua

Весь російський тіньовий танкерний флот, по суті, є брухтом і несе загрозу екологічної катастрофи, насамперед у Балтійському морі. У разі серйозної аварії в Балтійському морі практично всі країни, що знаходяться в акваторії цієї затоки, зазнають величезних збитків. Саме тому важливо Європі розробити законодавство, яке дасть змогу оглядати російські танкери в нейтральних вводах. Крім того, Євросоюз планує запровадити нові санкції проти тіньового флоту РФ. Про це сьогодні, 10 лютого, в ефірі телеканалу FREEДОМ сказав виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин.

Він навів приклад, у якому розповів про стан танкерів, які входять до складу російського тіньового флоту.

“У примусовому порядку до фінського порту доставили корабель, який своєю якірною системою пошкодив силовий кабель між Естонією та Фінляндією. За результатами технічного огляду цього корабля було виявлено 32 критичних порушення, які теоретично навіть не давали можливість цьому кораблю вийти у відкрите море”, — сказав Пендзин.

На його думку, найбільш дієвими для проведення огляду танкерів були б спеціальні моніторингові групи.

“Я думаю, що після того, як буде відповідним чином доопрацьовано європейське законодавство, такі рейди будуть реально можливими, і кораблями берегової охорони країн Європейського Союзу будуть проводитися огляди технічного стану тих танкерів, які йдуть в акваторію Балтійського моря та везуть російську нафту”, — вважає економіст.

Він упевнений, що власники танкерів не ремонтуватимуть судна, оскільки й так танкерна нафта дорожча за трубопровідну, а проведення технічного обслуговування коштує недешево. Крім того, чималі суми витрачаються і на логістику танкерної нафти.

“У будь-якому разі необхідно доопрацьовувати європейське законодавство, яке б дозволило здійснювати перевірки в нейтральних водах цих кораблів. Це раз. По-друге, ми всі чекаємо на 16-й пакет санкцій. Найімовірніше, він буде присвячений до річниці початку активної фази бойових дій (24 лютого, — ред.). У цьому пакеті, вже це анонсовано, будуть європейські санкції щодо тіньового танкерного флоту”, — повідомив Пендзин.

Економіст нагадав, що раніше, наприкінці 2024 року, санкції проти російського тіньового флоту запровадили США та Велика Британія.

“Будь-які жорсткі заходи щодо цих тіньових танкерів дуже сильно вдарять по здатності Російської Федерації продавати через цей шлях свою нафту вище за прайс-кеп”, — звернув він увагу.

Читайте також: Євросоюз готує механізм конфіскації суден російського тіньового флоту, — ЗМІ

Прямий ефір