Немає жодного регіону в світі, який би не був ціллю для російської дезінформації, — Жуков

Ілюстративний колаж: cpd.gov.ua

Росіяни вкладають величезну кількість грошей у просування свого контенту в соціальних мережах по всьому світу. Кошти, що виділяються на ці цілі, обчислюються десятками мільярдів доларів. Роспропаганда намагається не тільки змусити людей повірити в картинку світу, створювану Кремлем, а й заплутати їх. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ сказав аналітик Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Сергій Жуков.

Аналітик акцентував, що інформаційна гігієна продовжує залишатися головною проблемою, адже російська пропаганда не має кордонів, люди на кожному континенті схильні до неї.

“Це абсолютно універсальна проблема для всього світу. Десь її масштаб більший, десь — менший. На жаль, далеко не всі люди перевіряють інформацію. Тим паче, цього навіть недостатньо для того, щоб повністю убезпечитися від фейків, вкидів і маніпуляцій. Мало лише підписуватися на якісь “білі” джерела інформації або цікавих вам блогерів”, — сказав Жуков.

Експерт наголосив, що їхнє завдання не тільки змусити людей вірити в ту картинку світу, яку транслює Кремль, але ще й максимально людей заплутати.

“Росіяни дуже люблять часто повторювати, мовляв, всієї правди ми не дізнаємося, всієї правди нам не розкажуть. Все не так однозначно і так далі. Ось наявність такої установки в голові — це вже ознака того, що людина заплуталася, їй дуже важко, ліньки розбиратися. І це вже результат, якого, зокрема, домагається російська пропаганда”, — підкреслив Жуков.

За його словами, російська влада вкладає величезну кількість коштів у просування свого контенту в соціальних мережах і робить усе, щоб він досягав навіть тих людей, які його отримувати не зацікавлені.

“Використовується реклама, зокрема, у Facebook, бото-ферми, які максимально поширюють фейки, роблять величезну кількість репостів усіх цих речей. Алгоритми всіх соцмереж росіяни використовують максимально для того, щоб поширювати свою дезінформацію, аби вона охоплювала якомога більшу аудиторію”, — пояснив аналітик.

Боротися з подібними процесами, вважає він, можна, якщо великі корпорації, які володіють соціальними мережами, поступово коригуватимуть свою політику і посилюватимуть боротьбу з дезінформацією.

“Однак у тому ж Facebook щодня десятками блокуються сторінки, які тільки на Україну таргетовану рекламу з фейковими повідомленнями направляють. При цьому росіяни їх, як на конвеєрі, створюють і створюють. І знову вкидають, вкидають. Це безперервний процес, якщо не буде переглянуто політики компаній”, — зазначив Жуков.

Він зауважив, що російська пропаганда працює на всіх континентах, не тільки в країнах, які підтримують Україну.

“Немає жодного регіону в світі, який би не був ціллю для російської дезінформації. Вони працюють скрізь абсолютно. Не тільки з країнами, які є партнерами України. Працюють на глобальному Півдні, в Африці, в Азії, в Австралії. Абсолютно на всіх континентах. Усі користувачі соцмереж можуть зіткнутися з російськими фейками”, — сказав гість ефіру.

За словами аналітика, на дезінформацію і пропаганду Росія витрачає десятки мільярдів доларів на рік.

“Що стосується роботи в соціальних мережах, це не такі вже й великі бюджети, їх Росія точно може собі дозволити поки що”, — доповнив він.

Читайте також: Боротьба українців із російською пропагандою стала феноменом: інтерв’ю з в.о. керівника Центру протидії дезінформації Андрієм Шаповаловим

Прямий ефір