Не загальна політика Китаю: заборону для танкерів з російською нафтою швартуватися в китайських портах проаналізував економіст

Прапор Китаю. Фото: gettyimages.com

Заборона для танкерів із російською нафтою швартуватися в портах Китаю пов’язана лише з однією китайською портовою групою й не є загальною тенденцією для країни. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів економіст компанії Ukraine Economic Outlook Адріан Пантюхов.

“Не потрібно ототожнювати санкції, які запровадили США проти Росії, і ту реакцію, яку запровадила одна портова група, до загального Китаю. Момент із танкером стосується ситуації біля одного порту біля однієї провінції, де є одна компанія, яка володіє кількома портами. Саме вона анонсувала той факт, що не прийматиме санкційні судна. До цього, як виявляється, з 2,5 млн барелів на день, які вони отримували, приблизно половина надходила якраз від санкційних країн. Зараз вони сказали, що вони будуть стежити уважніше”, — сказав він.

Економіст уточнив, що в ці порти заходили приблизно 65-70% підсанкційних суден з іранською нафтою. Пантюхов прогнозує, що судна тіньового флоту РФ так і ходитимуть.

“Але ось зростання цін на нафту пов’язане безпосередньо з короткостроковим шоком і пропозицією. Якщо, за різними оцінками, тіньовий флот Росії становить від 700 до 1,5 тис. танкерів, то зараз 183 судна потрапили під санкції, воно фактично забирає, наприклад, 10% від кількості суден, які є в наявності. І зрозуміло, що тепер із них цю нафту потрібно буде кудись перелити або зайти в якийсь інший порт, африканський чи іншої країни, щоб цю нафту перевантажити на інші судна, які досі під санкції не потрапили”, — сказав він.

Пантюхов констатував, що компанії, які купували та перепродували російську нафту, а зараз потрапили під санкції, не є новими. До того, як опинитися у санкційному списку, одна з них встигла провести 700 операцій.

“Ми розуміємо, що якщо створення нової компанії, організації логістики, займає якийсь час, то витратити цей час, щоб провести 700 операцій, потім знову там поміняти її та знову зробити таку саму компанію, воно має свою ціну”, — сказав економіст.

Він також звернув увагу, що лише одна китайська група не приймає танкери з російською нафтою, а інші порти досі згодні приймати певні санкційні судна.

“Позитивно, що робота щодо санкцій ведеться, ведеться робота щодо санкцій непрямолінійно, тобто блокує не тільки російські компанії, які пов’язані з операціями, також під вторинні санкції потрапляють компанії в Об’єднаних Арабських Еміратах, у Китаї тощо”, — сказав Пантюхов.

Економіст зауважив, що має йти постійний процес, щоб санкції були на кожну лазівку, яку знаходить Росія.

“На кожні санкції, знову ж таки, знаходиться нова лазівка, новий виверт, який дозволяє ці санкції обходити. У результаті, ми зараз маємо ситуацію, що Китай продовжить купувати санкційну нафту, на жаль, тому що ця позиція щодо санкцій не була загальнонаціонально китайською. Вона стосувалася одного з найбільших портових операторів, але не всіх. І з іншого боку, тут, як мені здається, це вже просто мої думки, що питання з санкціями Китай, навпаки, може відкласти до моменту переговорів щодо митних зборів, тому що це одна з поступок, в якій може бути зацікавлена адміністрація США. Китай погоджується загальнонаціональну політику прийняти й карати жорстко ті порти, які продовжать приймати санкційні товари, і в цей момент США погодяться піти на поступку щодо позицій якраз митних зборів”, — вважає економіст.

Читайте такожНАТО розглядає можливість запровадження санкцій проти тіньового флоту РФ, — Шольц

Раніше повідомлялося, що після введення США жорстких санкції проти енергетичного сектора РФ, три російські танкери з нафтою не змогли зайти в китайські порти.

Прямий ефір