У Російській Федерації активно відбувається вербування на службу в російські збройні сили. Один із важелів впливу на потенційних мобілізованих — агресивна реклама. Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів російський правозахисник, голова громадського руху “Громадянин. Армія. Право” Сергій Кривенко.
У РФ вплинути на процес мобілізації намагаються за допомогою реклами на листівках, білбордах, у тематичних роликах у соціальних мережах і на телебаченні.
“Це і не заклик, і не мобілізація. Це третій шлях. Це вербування на контракт, яке з цієї весни розгорнулося дуже агресивно і широкомасштабно”, — зазначив Кривенко.
Такий тиск пов’язаний з тим, що служба в армії РФ не має великої популярності.
“Такий вал цієї кампанії показує, що народ уже не ведеться на ці посилання, розуміючи, що це фактично глухий кут. Тому що звільнитися з армії після укладення контракту не можна. За указом президента Російської Федерації Володимира Путіна звільнення всі заборонені. Можна або загинути, або потрапити до в’язниці, або дістати важкі поранення. Тільки так можливо звільнитися. Тому потрібна така активна, нахабна й агресивна реклама”, — розповів правозахисник.
Найактивніші слогани, які використовуються під час мобілізаційної кампанії: “Не служив — не мужик”, “Будь мужиком”. Такі наративи прийшли в Росію з радянського часу, 1990-х і 2000-х років.
“Цими слоганами пропаганда говорить постійно, пов’язує поняття “бути мужиком” і службу в армії. Хоча вже запроваджено альтернативну цивільну службу, яка спрямована на захист вітчизни, тільки іншими, не силовими, способами”, — резюмував Кривенко.
Читайте також: Поліцейський режим, “паспортизація” та “мобілізація” — про ситуацію в окупованому Мелітополі поінформував мер
Нагадаємо, раніше правозахисниця, громадська діячка Тетяна Іванова висловила думку, що однією з причин масового вивезення людей з тимчасово окупованих територій України є спроба “відфільтрувати” чоловіче населення для подальшої незаконної мобілізації на війну на боці РФ.