МіГи на аеродромі “Бельбек” у Криму — надто ризиковане рішення: про низку технічних проблем розповів експерт

Винищувач МіГ-31. Ілюстративне фото: Tom_1982/Flickr

Рішення президента Росії Володимира Путіна розмістити винищувачі МіГ-31К на аеродромі “Бельбек” в тимчасово окупованому Криму не має логічного чи раціонального підґрунтя. Ймовірно, цей крок призведе до негативних наслідків для російської армії, оскільки патрулювання акваторії Чорного моря призводить до збільшення ризику аварій через високий ступінь зношеності та технічні проблеми цих літаків. Про це сьогодні, 21 жовтня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів військово-політичний оглядач групи “Інформаційний спротив” Олександр Коваленко. 

“Немає ніякого раціонального або логічного підходу до використання МіГ-31К в окупованому Криму. Скажу навіть більше, цим указом Путін зробив гірше російській армії. І ось чому: перебуваючи в Білорусі й піднімаючись у повітряний простір, МіГ-31К створював прецедент для повітряної тривоги на всій території України, і він становив загрозу, оскільки “Кинджал” — це швидкість понад 10 тис. км на годину з радіусом дії до 2 тис. км — це мінімальний шанс перехоплення по всіх областях”, — сказав він. 

Він уточнив, що мінімальний шанс перехоплення “Кинджалів” в усіх регіонах, крім Києва та Київської області. 

“Коли МіГ-31К піднімався в повітряному просторі Росії, де-небудь з аеродрому “Саваслейка” — тривога звучала аналогічно по всій Україні. Тобто, різниці ніякої. І зараз, коли МіГ-31К підніматиметься в повітряний простір у Криму, аналогічно звучатиме ця тривога. Але, на відміну від Білорусі та Росії, ці МіГи здійснюватимуть так зване патрулювання Чорного моря. Тобто, вони регулярно переміщатимуться за певним маршрутом”, — зауважив він. 

Оглядач зазначив, що рівень загрози залишиться незмінним, однак навантаження на силові агрегати та витрата ресурсів літаків значно зростуть.

“МіГ-31, це літак, який не виробляється вже майже 30 років на території Росії й не буде вироблятися, тому що виробництво просто відсутнє, відновити його неможливо. Ці літаки мають великі проблеми з обслуговуванням і ремонтом, у них дуже високий знос. Але, що найголовніше, всього перехоплювачів МіГ-31, пристосованих до застосування “Кинджалів”, — ескадрилья з 12 одиниць. Не всі вони, до слова сказати, зараз боєздатні”, — наголосив він. 

Так, кілька з літаків перебувають у ремонті, зокрема після інцидентів на білоруській території.

“Зокрема після того, як на одному з МіГ-31К сталася пожежа двигуна, також неодноразово в Білорусі фіксувався помпаж двигунів. До того ж за 2022 рік відомо щонайменше чотири інциденти аварій через відмову двигунів. Відомо два випадки аварій через пожежі двигунів під час польотів у 2023 році. Тобто, ми говоримо про літаки, в яких значно зношений ресурс, не кажучи вже про те, що розміщення цих літаків у Криму досить екстремальне заняття. Оскільки повітряний простір над Кримом російська ППО не контролює. Тому, знаєте, тут рулетка, що трапиться раніше: або перший МіГ потоне в Чорному морі та відправиться на побачення з крейсером “Москва”, або щось прилетить з неба і знищить перший МіГ-31К на аеродромі “Бельбек”, — резюмував Олександр Коваленко.

Читайте також: “Кинджали” над Чорним морем: що не так із новими погрозами Путіна — у розборі (ВІДЕО)

Нагадаємо, російські війська перекинули на аеродром “Бельбек” біля тимчасово окупованого Севастополя винищувачі МіГ-31К, які є носіями аеробалістичних ракет “Кинджал”. Судячи з опублікованих супутникових знімків, на аеродромі перебуває щонайменше чотири винищувачі МіГ-31К.

Прямий ефір