Перше судно, що вийшло з Одеси після закінчення зернової угоди, прибуло до Стамбула, повідомляє агентство Reuters. Контейнеровоз “Джозеф Шульте”, на борту якого перебуває 30 тис. тонн вантажу, зокрема, з продовольством, успішно пройшов через новий український гуманітарний коридор і кине якір у порту “Амбарли”, інформує FREEДОМ.
Для евакуації суден, які перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса і Південний до початку повномасштабної війни Росії проти України, і буде використовуватися тимчасовий морський коридор.
“Україна запропонувала цей маршрут у своєму зверненні до Міжнародної морської організації (IMO). Рада ІМО визнає міжнародне право України на вільне торговельне судноплавство і закликає Росію припинити будь-які погрози і дотримуватися міжнародних конвенцій”, — сказав віцепрем’єр-міністр із відновлення України — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков.
США обговорюють з Україною, Туреччиною та низкою інших країн варіанти експорту української сільгосппродукції після виходу Москви з Чорноморської зернової ініціативи, пише The Wall Street Journal.
Розглядається план вивезення українського зерна по Дунаю в порти Румунії, а звідти покупцям по всьому світу. Своєю чергою для безпеки перевезень розглядаються всі варіанти, включно з військовими рішеннями.
“На сьогодні альтернативою портам великої Одеси стали річкові порти Дунаю. Коли я працював над зерновою угодою, зернові порти на Дунаї теж активно використовували до моменту повномасштабних ударів, які продовжує здійснювати Росія щодо Бессарабії. Вони мали можливість щомісяця експортувати близько 2,5 млн тонн зернових – це дуже хороший показник. І була можливість розширювати ці показники ще до понад 3 млн тонн”, — розповів заступник голови Всеукраїнської аграрної ради Денис Марчук.
Міністр транспорту та інфраструктури Румунії Сорін Гріндяну після переговорів із представниками США, ЄС, Молдови та України заявив, що його країна збільшить свої транзитні потужності для українського зерна з 2 до 4 мільйонів тонн щомісяця.
“Ми погодилися, що експорт українського зерна має бути прискорено в контексті відомих атак на українські порти Рені та Ізмаїл, що відбулися за останні тижні. Під час цих зустрічей ми наголосили на важливості румунських наземних, залізничних і морських транспортних шляхів для підтримання безперервного потоку експорту та імпорту з України”, — зазначив Гріндяную.
Національна державна залізнична компанія Латвії розглядає можливість цієї осені почати перевезення українського зерна, заявив в інтерв’ю Латвійському радіо голова правління компанії Ріналдс Плявнієкс.
Він визнав, що раніше скептично ставився до можливості таких перевезень, бо потрібно було б проводити перевантаження двічі. Але зараз технологічні можливості логістики розвинулися і процес перевалки буде більш оперативним.
За оцінкою керівника залізничної компанії, через Латвію за рік можна буде перевезти від 500 тис. до одного мільйона тонн українського зерна.
Читайте також: Портова інфраструктура для РФ залишатиметься ціллю № 1 на півдні України, — Коваленко
Нагадаємо, після того, як Москва оголосила про вихід із Чорноморської зернової ініціативи, російська армія здійснила низку масованих атак на українські зерносховища і портову інфраструктуру.