Китайські бренди просто поглинають ринок РФ, ні про яке створення робочих місць у Росії не йдеться. Про це сьогодні, 18 квітня, в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин.
“Заміна автомобілів BMW європейського виробництва, умовних, відбувається не на російську “Ладу”, а на китайський автопром, який дуже активно на цей момент заповнює російський ринок. Абсолютно чітко слід розуміти принципову відмінність китайських автомобілів від тих рухів, які робили європейські бренди на російський ринок. Європейські бренди розміщували на російському ринку складальні виробництва, китайці завозять готову продукцію. Жодних розмов, пов’язаних із будівництвом якихось складальних підприємств у РФ, які виробляють китайські проєкти, немає”, — сказав економіст.
Він наголосив, що питання про створення робочих місць у Російській Федерації або про розширення глибини локалізації китайських автомобілів на російський ринок, не обговорюються.
“Йдеться про пряме поглинання російського ринку китайськими брендами, які виробляються в Китаї. У цій ситуації головна мета для Китаю — це чітко освоїти свій новий ринок, яким є Російська Федерація”, — сказав Пендзин.
Економіст зазначив, що коли йдеться про різку затримку фінансових операцій, які проводять китайські банки стосовно російських платежів, треба розуміти, що це операції в юанях. За його словами, на сьогодні Фонд добробуту Російської Федерації сильно перейшов у юані, та й російські компанії активно намагаються уникнути долара та переходять на юані.
“Юанізація російської економіки продовжується досить активно. Чітко потрібно розуміти наступне — будь-яка велика операція в юанях вимагає окремого дозволу Народного банку Китаю. Якщо такого немає, природно, платежі затримуватимуться дуже довго. Хочу нагадати, юань — це не вільно конвертована валюта, це валюта з обмеженою конвертованістю”, — сказав Пендзин.
Читайте також: Економіка Китаю більше залежить від ЄС і США, ніж від Росії — деталі від Плаксієнко-Бутирської
Як повідомлялося раніше, Китай нарощує продажі в Росію верстатів та інших технологій, пише Associated Press, посилаючись на дані розвідки США. Так, у 2023 році приблизно 90% мікроелектроніки надійшло до РФ із Китаю. Їх Росія використовує для виробництва ракет, танків і літаків. Водночас у США заявили про “значні наслідки”, якщо китайські фірми допомагатимуть Росії у війні проти України.