4 млрд доларів на рік приносить Росії діамантовий бізнес. Це не надто велика частка в загальному обсязі російського експорту, але обмеження щодо російських алмазів, безумовно, стануть серйозним ударом по алмазному бізнесу РФ. Про це сьогодні, 8 грудня, заявив виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин, коментуючи у прямому ефірі телеканалу FREEДОМ намір держав “Великої сімки” (G7) до 1 січня 2024 року запровадити обмеження на російські алмази.
“Ця позиція G7 знакова тим, що чітко узгоджується з позицією європейських країн, які на сьогодні є найбільшими споживачами ювелірних алмазів. Тому якщо в 12-му пакеті ми з вами побачимо обмеження щодо російських алмазів, якщо ми побачимо реальні санкційні бар’єри для проникнення російських алмазів на європейський ринок, це вдарить по цьому бізнесу”, — вважає гість ефіру.
Він наголосив: хоча дохід від алмазів не є для РФ дуже значним, важливо охопити обмеженнями ще одну галузь російської економіки.
“Ми говоримо з вами про 4 млрд дол. [на рік]. Наприклад, нафтовий ринок на сьогоднішній момент дає десь близько 280 млрд дол., а ринок нафтопродуктів дає 75 млрд на рік. Є цифра, що за 2022-2023 рік Російська Федерація продала на експорт товарів на 600 млрд дол.”, — проілюстрував Пендзин.
Він також зазначив, що введення обмежень на російські алмази дається важко з цілої низки причин. Це і величезна частка російських алмазів на ринку — 30%, і зацікавленість тієї ж Бельгії, де через найбільшу алмазну біржу в Антверпені реалізується дві третини російських алмазів, і той факт, що третина російського дорогоцінного каміння проходить ограновування в Індії, де в цій галузі зайняті близько мільйона людей, і нарешті, розуміння того, що із закриттям для російських алмазів західних ринків, каміння піде на інші.
“Знову ж таки, все дуже залежить від кінцевого споживача і від кінцевого користувача алмазів. Йдеться про ювелірну промисловість. Поки на сьогоднішній момент, до прийняття будь-яких санкційних обмежень, досить активно російські алмази у своїй продукції використовували такі бренди, наприклад, як “Картьє”, як “Тіффані”. Тому і від їхньої реакції, від реакції цих відомих брендів, відомих споживачів ювелірних алмазів залежить, як швидко і як активно буде запроваджено санкційні обмеження проти Російської Федерації”, — додав Олег Пендзин.
Читайте також: Політична складова превалювала над комерційною, — експерт про заборону Єврокомісії на алмази з Росії
Нагадаємо, як розповів російський економіст, доктор економічних наук, професор Ігор Ліпсиц, не можна сказати, що Російська Федерація гігант-монополіст на ринку алмазів, є й інші видобувні країни, але вона — великий гравець. Тому санкційний крок у бік російських алмазів — це серйозний крок. Важливо, що в санкціях прозвучало поняття “російські криваві алмази” — це морально-політичний удар для країни-агресора.